کرونا در هند؛ بحران انسانی در حال گسترش

اگرچه آمار کرونا در بسیاری از منابع اینترنتی معتبر به طور روزانه منتشر می‌شود با این حال در مورد تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تا به امروز تخمین‌های بسیاری ارائه شده و اینکه هر کشور تا چه اندازه به ایمنی جمعی دست یافته، بارها مورد بحث قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از کشورهای جهان نظیر بریتانیا تقریباً به یک ایمنی جمعی در مقابل کرونا دست یافته‌اند و این در حالی است که در کشوری نظیر هند، با وجود کشف واکسن کرونا در خود منطقه، همچنان کرونا با سرعتی باورنکردنی قربانی می‌گیرد. در واقع، هند نمونه‌ای بسیار فاجعه‌بار از کشوری پرجمعیت است که نتوانسته تا کنون به یک ایمنی جمعی در مقابل بیماری کووید -۱۹ دست یابد. حکایت‌های بسیاری از تضعیف دور از انتظار سیستم سلامت کشور در میان مردم نقل می‌شود که بعضی نیز حاکی از نبود اکسیژن کافی در مراکز درمانی زیادی است که بیماران مبتلا به کرونا در آن‌ها بستری هستند. هندی‌ها خود واکسن کرونا را کشف کرده‌اند، با این حال، تعداد مردمی که تا کنون آن را دریافت کرده‌اند بسیار ناچیز است.

کرونا در هند؛ بحران انسانی در حال گسترش

هر روز آمار تعداد افراد مبتلا به کووید -۱۹ و قربانیان آن در منابع خبری معتبر منتشر می‌شود. با این حال بسیاری از منتقدان بر این باورند که در هندوستان، روزانه افراد بسیار بیشتری جان خود را بر اثر کرونا از دست می‌دهند اما دلیل مرگ آن‌ها نامعلوم اعلام می‌شود از سوی دیگر نتایج تست کرونا در کشور ۱۸ درصد اعلام شده است که این میزان بیشتر از آستانه خطر سازمان بهداشت جهانی، یعنی ۱۰ درصد است که البته نبود کیت‌های آزمایش کافی در هند نشان می‌دهد که تعداد افراد بسیار بیشتری روزانه به کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند. در واقع یکی از نگرانی‌هایی که در مورد دومین شهر پرجمعیت جهان وجود دارد این است که انجام نشدن تست کرونا به میزان لازم، امکان دسترسی به آمار دقیق تعداد افراد مبتلا به کووید -۱۹ را محدود کرده است.

کرونا در هند؛ بحران انسانی در حال گسترش

زمانی که واکسن کرونا کشف شد و به نظر می‌رسید که جهان به یک ایمنی جمعی در مقابل این بیماری دست یافته، آمار تعداد افراد مبتلا به کووید -۱۹ در هند نیز در سطح بسیار پایینی قرار داشت و این نشان می‌داد که این کشور با موفقیت کرونا را مهار کرده بود. با این حال، پس از مدت زمان بسیار کوتاهی، یک بار دیگر کووید -۱۹ با سرعتی بسیار بالا شروع به قربانی گرفتن در هند کرد و آمار افراد مبتلا به کرونا، به طور باور نکردنی افزایش یافت. اما پرسشی که در اینجا پیش روی جهانیان است این است که چه چیزی باعث شد مهار کرونا در کشور هند یک بار دیگر از توان سران این کشور خارج شود؟

کرونا در هند؛ بحران انسانی در حال گسترش

کرونا، رویدادی با بیشترین سرعت انتشار

از زمانی که ظاهرا ویروس کرونا در کشور هند مهار شد، تجمعات مردم نیز شکل دوباره‌ای به خود گرفت به طوری که در گوشه و کنار شهرهای سراسر کشور، جمعیت زیادی به بهانه‌های مختلف دور هم جمع می‌شدند به عنوان مثال در ماه مارس و آوریل، انتخابات متعددی در بعضی از ایالات کشور برگزار شد که جوامع بسیاری را گرد هم آورد علاوه بر این مسابقات بین‌المللی کریکت بین کشور هند و انگلیس، استادیوم‌های ورزشی را مملو از هوادارانی کرد که اغلب بدون استفاده از ماسک، دوش به دوش یکدیگر به تماشا می‌پرداختند همچنین برگزاری بعضی اعیاد آیینی مانند کوم میلا، که ۱۲ سال یک بار در میان مردم جشن گرفته می‌شود میلیون‌ها نفر از مردم را در این دوران کرونایی گرد هم آورد.

این در حالی است که از همان زمان ظهور بیماری کووید -۱۹، برگزاری رویدادهای مهم آیینی در اغلب کشورهای جهان نظیر چین و عربستان صعودی لغو شده است تا از تجمع مردم و احتمال انتقال ویروس جلوگیری شود.

کرونا در هند؛ بحران انسانی در حال گسترش

مؤسسه سرم هند یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های جهان به شمار می‌رود که هم‌ اینک واکسن آسترازنکا به تعداد انبوه در آن تولید می‌شود و در اختیار بسیاری از کشورها قرار می‌گیرد. با این حال، صادرات از کشور هند طی چند هفته اخیر، به طور قابل توجهی کاهش یافته و همین امر دولت را به حفظ این واکسن گرانقیمت در کشور سوق داده است. بدون شک، این کار بر تأمین واکسن در کشورهای کم‌درآمد تأثیر می‌گذارد و پیامدهایی ثانوی نیز بر بحران انسانی بر جای خواهد گذاشت. بدیهی است که در چنین شرایطی، آمادگی جهانی یک امر بسیار مهم محسوب می‌شود که می‌تواند به بحران محدودیت مکان‌های تولید واکسن کرونا خاتمه دهد. در واقع هر کشور با تولید میزان واکسن مورد نیاز مردم خود می‌تواند از باری که بر دوش سایر کشورهای جهان در حل یک بحران همه‌گیر وارد است به طور قابل توجهی بکاهد.

کرونا در هند؛ بحران انسانی در حال گسترش

کد خبر 489201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.