منافع قومی و حزبی بر منافع ملی ترجیح داده نشود

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نباید منافع قومی، حزبی و خط فکری خود را بر منافع ملی ترجیح بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بازی‌های فوتبال آسیا در حال برگزاری است که امیدوارم بازیکنان در تیم‌های مختلف برای کشورمان افتخارآفرینی کنند، در این روزها شاهد پیام‌هایی زیبا و نازیبا بودم.

وی افزود: تعدادی از هواداران تیم‌ها علاوه بر تشویق تیم خود که یک کار زیبا و شایسته است به دیگر تیم‌ها و هوادارانشان اهانت می‌کنند که این کار یک حرکت زشت و نازیبا است؛ این اتفاق بسیار عجیب است که افراد علاقه دارند تیم‌های رقیب داخلی خود در این بازی‌ها با باخت رو به رو شوند.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برد و باخت برای تیم‌ها همیشه وجود دارد، تصریح کرد: هر کدام از تیم‌هایی که برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند می‌توانند در این بازی‌ها پیروز شوند. آموزش‌های نادرست موجب کاهش تعصب ملی شده است که این اتفاق بسیار نگران کننده است و باید به حال این نوع آموزش و فرهنگ‌سازی گریه کرد.

وی ادامه داد: افراد فعال در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌دانند که کاهش این تعصب ملی فقط در رشته‌های ورزشی نیست بلکه در همه زمینه‌ها شاهد این اتفاق هستیم، اکنون یکپارچگی، وحدت، از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری از بین رفته است.

شریعتی نیا با بیان اینکه نباید منافع قومی، حزبی و خط فکری خود را بر منافع ملی ترجیح دهیم، خاطرنشان کرد: همه ما و مدیران تصمیم ساز و تصمیم گیر مدیون نسل گذشته، نسل فعلی و نسل آینده هستیم زیرا آنها این میراث گرانبها را به ما سپرده‌اند ما علاوه بر این که نتوانسته‌ایم این میراث را با ارزش افزوده به نسل بعدی انتقال دهیم بلکه با ندانم کاری تعصب ملی را که امروزه به مردم کمک می‌کرد را از دست داده‌ایم.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بیایید بدون تعصب بیجا و اصرار بر اشتباه خودمان، گذشته را ارزیابی کنیم و با شجاعت اشتباهات خود را بپذیریم و از نو شروع کنیم، با خاطیان و خیانت‌کاران به این مردم و مملکت بدون اغماض برخورد و با دلسوزان مردم مهربانانه حمایت کنیم.

شریعتی نیا گفت: آموزش و پرورش و متولیان فرهنگ عمومی باید نوجوانان و جوانان را با حمّیت ملی، دینی و با تاریخ گذشته کشور آشنا کنند تا تربیت و آموزش فرهنگ عمومی به گونه‌ای باشد که اهداف اجتماعی و ملی دو اولویت اصلی زندگی هر شخص قرار بگیرد.

کد خبر 489161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.