۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
تمدید محدودیت‌های کرونایی در هند

با توجه به شیوع گسترده گونه جهش یافته ویروس کرونا در هند، ممکن است این کشور محدودیت‌های کرونایی را تمدید کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا کنون ۱۶ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۱۷۲ نفر در کشور هند به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۹۲ هزار و ۳۱۱ نفر آن‌ها بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا، بیمارستان‌های کشور هند با کمبود دستگاه اکسیژن و تخت بیمارستان مواجه شده‌اند بنابراین دولت هند به منظور کنترل شیوع ویروس در کشور، قصد دارد محدودیت‌های کرونایی را تمدید کند و مجموعه دقیقی از دستورالعمل‌ها را تدوین کند.

نتایج یک بررسی در ۱۱ منطقه شهر دهلی نشان می‌دهد که شهروندان نیز خواستار تمدید محدودیت‌های کرونایی هستند، به طوری که ۴۸ درصد افراد درخواست کرده‌اند محدودیت‌های کرونایی به مدت دو هفته تمدید شود، در حالی که ۶۸ درصد افراد نیز تمایل داشتند قرنطینه و محدودیت‌های مربوط به آن حداقل یک هفته دیگر ادامه پیدا کند.

دولت هند اعلام کرد که همه شهروندان بالای ۱۸ سال باید از تاریخ یکم می، واکسن کووید -۱۹ را دریافت کنند تا در برابر ابتلای این بیماری ایمن شوند. علاوه بر این به نظر می‌رسد که محدودیت‌های کرونایی از جمله منع عبور و مرور غیر ضروری در این کشور به مدت یک هفته تمدید خواهد شد.

همچنین مقامات شهری دهلی از شهروندان درخواست کرده‌اند به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا، شهر را ترک نکنند. قرنطینه کردن شهرها باعث می‌شود میزان شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند و زمان برای بهبود زیرساخت‌های بهداشتی فراهم شود. در حال حاضر ۹۳ هزار و ۸۰ نفر در شهر دهلی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا هستند که آمار بسیار بالایی است.

کد خبر 489155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.