نواقص «جهان‌نما» رفع شود / بودجه مشارکتی محلات ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارگ جهان‌نما باید در مرکز شهر از رونق بالایی برخوردار باشد اما همه می‌دانیم که این اتفاق نیفتاده است و نباید بیش از این آسیب ببیند لذا شهرداری و مالکان هر دو باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با تبریک میلاد امام مجتبی (ع) و هفته کرامت، این ایام را به شهروندان به‌ویژه نیکوکارانی که سفره کریمانه آن‌ها به وسعت شهر اصفهان گسترده است تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: اقدامات خوبی که در ماه رمضان برای رسیدگی به امور نیازمندان روزه‌دار انجام می‌شود استمرار پیدا کند.

وی یاد و خاطره سردار محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی داشت و هفته کار و کارگر را فرصتی مغتنم برای آشکار شدن نقش برجسته این قشر در شهر دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بهمن‌ماه سال ۹۸ در راستای رفع نواقص ارگ جهان‌نما با حضور مسئولان، جلسه‌ای تشکیل شد و در راستای احقاق حقوق مشارکت‌کنندگان، مقرر شد اشکالات موجود برطرف شود تا سرمایه‌گذاران امکان ورود داشته باشند و این نواقص موجب تضییع حقوق آن‌ها نشود.

وی ادامه داد: قرار بود شهرداری اجرای تصمیمات این جلسه را در اولویت قرار دهد اما با توجه به شروع سال ۱۴۰۰ هنوز اقدام خاصی به‌جز یک مورد از تصمیمات، در این زمینه نشده است که این رویه وفای به عهد را مخدوش می‌کند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای را در مرکز شهر با مشخصات پیش بینی شده واگذار کرده‌ایم که باید بر اساس توافقنامه‌های فروش، نهایی و اجرایی شود.

وی اضافه کرد: این محل باید در مرکز شهر از رونق بالایی برخوردار باشد اما همه می‌دانیم که اتفاق نیفتاده است و نباید بیش از این آسیب ببیند لذا شهرداری و مالکان هردو باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

بودجه‌های مشارکتی از حد شعار خارج شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در بودجه سال جاری با تدابیر خوبی که اندیشیده شد، بودجه مشارکتی محلات برای اولین‌بار اختصاص یافت و در جلسه شهرداران نیز قرار شد مناطق پانزده‌گانه مصوبه شورا در این زمینه را اجرا کنند تا نتایج این مصوبه را هرچه سریع‌تر در دل محلات شهر ببینیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نقش افراد ساکن در محلات برای توسعه شهر، افزود: مشارکت و توجه به نظرات و دیدگاه‌های مردم باید به نحوی دنبال شود که از حالت شعار خارج شده و نتایج آن دیده شود.

نصراصفهانی گفت: با توجه به این که تاکید شده این ردیف‌های بودجه به طور ۱۰۰ درصدی تخصیص یابد، از شهرداران مناطق درخواست می‌کنیم جلسات مربوط را تشکیل داده و هرچه سریع‌تر پروژه‌های محلی را اجرا کنند.

هفته فرهنگی اصفهان فرصتی برای شناساندن بیشتر این شهر است

وی ادامه داد: با تصویب شورای شهر، یکم آذرماه روز اصفهان و سوم اردیبهشت‌ماه که پیشتر روز اصفهان بود، به نام هفته فرهنگی اصفهان نامگذاری شد و بدین ترتیب فرصت مضاعفی ایجاد شد تا بتوانیم اصفهان عزیز را بیشتر بشناسیم و به شهروندان، هم‌استانی‌ها، هموطنان و سایر مردم جهان معرفی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: باید این مناسبت‌ها بهانه‌ای باشد تا شاهد برجسته کردن نام اصفهان با توجه به میراث گران‌سنگی باشد که این شهر دارد؛ هرچند باید اقدامات بزرگ‌تری در این زمینه شود اما همین مقدار هم قابل تقدیر است.

وی از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری به‌واسطه برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان و از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل برای چاپ مجموعه کتاب‌های دستیار این اداره کل با عنوان «پُل» تقدیر کرد.

کد خبر 489131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.