رکوردشکنی شهرداری گوگد در وصول  بودجه

شهردار گوگد گفت: بودجه ۵۰ میلیارد ریالی سال ۹۹ شهرداری گوگد با ۹۰ درصد افزایش در تفریغ بودجه به ۹۷ میلیارد ریال رسید.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که بودجه ۵۰ میلیارد ریالی سال ۱۳۹۹ شهرداری گوگد تا پایان آبان یعنی در هشت ماهه سال تحقق یافت، اظهار کرد: از این میزان بودجه ۲۰ میلیارد ریال در بخش مصارف، مبلغ ۲۷ میلیارد ریال در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مبلغ سه میلیارد ریال آن در بخش تملک دارایی‌های مالی هزینه شده است.

وی گفت: از آنجایی که تنظیم و تهیه اصلاح بودجه شهرداری‌ها در ابتدای دی ماه هر سال صورت می‌گیرد، بودجه سال ۹۹ شهرداری گوگد نیز با ۲۰ درصد مازاد وصول شد که بر آن شدیم که اصلاح بودجه شهرداری را با ۹۰ درصد افزایش نسبت به بودجه ۹۹ به شورای شهر ارائه دهیم که اجرای این امر باعث انگیزش دو چندانی مدیریت و کارکنان شهرداری در وصول مطالبات و عوارض‌های شهرداری شد و اکنون شاهد تفریغ بودجه ۹۷ میلیارد ریالی سال ۹۹ شهرداری گوگد هستیم.

شهردار گوگد افزود: عملکرد بودجه ۹۷ میلیارد ریالی شهرداری گوگد در سال ۹۹ در بخش درآمدی و افزایش دو برابری بودجه معادل ۴۱.۷ درصد درآمد وصولی را از سرفصل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مبلغ ۳۳ میلیارد ریال در ردیف فروش اموال غیر منقول (فروش املاک) از جمله مواردی بوده که افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: می‌توان از باقی درآمدها ناشی از عوارض عمومی به عوارض ارزش افزوده و عوارض متمرکز (فرآورده‌های نفتی و غیره) و همچنین عوارض تفکیک و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد.

علی‌محمدی ادامه داد: در سرفصل هزینه‌های شهرداری سهم مصارف هزینه‌ای از درآمد تحقق یافته ۳۵.۶ درصد، سهم مصارف تملک‌های سرمایه‌ای ۶۲.۸ درصد و سهم مصارف تملک دارایی‌های مالی که همان دیون طرح‌های عمرانی در سنوات قبل بوده ۶.۱ درصد است.

وی گفت: در بخش مصارف تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که بخش عمده هزینه‌های شهرداری را در بر می‌گیرد شامل طرح تملک اراضی واقع در طرح‌های عمرانی با مبلغ ۲۲ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال، لوله‌گذاری در بخش فضای سبز با مبلغ دو میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال، بهبود عبور و مرور معابر سطح شهر (زیرسازی، جدول‌گذاری، کانیو گذاری و آسفالت و لکه‌گیری) با مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال و همچنین بلوک فرش پیاده روهای خیابان امام با مبلغ پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال و مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۲۹ میلیون ریال در سایر ردیف‌ها است.

کد خبر 489097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.