مذاکرات اصفهان برای برگزاری نخستین برنامه بین‌المللی در سالن اجلاس

شهردار اصفهان گفت: با هماهنگی به عمل آمده با وزیر امور خارجه، قرار شده با افتتاح مرکز همایش‌های بین المللی شهر اصفهان، اولین برنامه بین المللی در این سالن برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در مراسم رونمایی از کتاب و تیزر اصفهان اظهار کرد: طی دو تا سه سال گذشته نزدیک به هزار میلیارد تومان برای مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان هزینه شده است، تا افتتاح این پروژه بزرگ کارهای کمی باقی مانده و امیدواریم در این دوره مدیریت شهری این سرمایه ملی و بین‌المللی در راستای اهداف بین‌المللی ایران به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: با هماهنگی دکتر ظریف وزیر امور خارجه قرار شده با افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر اصفهان اولین برنامه بین‌المللی در این سالن برگزار شود، در این راستا مکاتباتی شده و پیگیری می‌شود تا این اتفاق خوب در اصفهان و در این سالن استاندارد، بزرگ و دارای همه امکانات رقم بخورد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: کرونا برای مدیریت شهری شرایط جدیدی ایجاد کرد، تمام تلاش مجموعه شهرداری در این شرایط این بود تا این تهدیدها برای موضوع گردشگری که ناشی از شرایط کرونا بود را به فرصت تبدیل کنیم.

نوروزی توسعه گردشگری و ارتباط با جهان را جز محورهای مهم برنامه‌های شهرداری و شورای شهر عنوان کرد و ادامه داد: آغاز کار بعد از برجام به خوبی پیش رفت، اما با توجه به شرایط کرونا که شرایط سختی را برای ما رقم زد موفق شدیم از فرصت‌های جدید به خوبی استفاده کنیم؛ طی مدت اخیر از طریق ویدئوکنفرانس با شهرداران فرایبورگ، فلورانس، گیونگجو، سمرقند و سفرای مختلف ایران در شهرهای دیگر جهان ارتباط برقرار کردیم.

وی تاکید کرد: دیپلماسی شهری می‌تواند در بسیاری از مسائل که کار را برای دولت‌ها سخت کرده، فرآیندها را تسهیل و راه را هموار کند، در واقع از دیپلماسی شهری می‌توان به عنوان یک ابزار خوب در روابط بین‌الملل استفاده کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شرایط کرونایی باعث شد به سمت تألیف و چاپ مجلات و کتاب‌های مختلف در حوزه گردشگری حرکت کنیم، گفت: کتابی که تحت عنوان "پل" رونمایی و چاپ شده است می‌تواند به عنوان پلی به آن سوی جهان بوده تا از این طریق بسیاری از مسائل حل و فصل شود.

نوروزی با بیان اینکه زیرساخت‌ها طی این دوره پیشرفت بسیار خوبی داشته و اتفاقات خوبی در حوزه دیپلماسی شهری رقم خورده است، ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان و تفاهم نامه برای برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع دستی که طبق تفاهمات موجود قرار است در اصفهان برگزار شود توفیق بزرگی برای رونق هر چه بیشتر گردشگری است

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی مانند حلقه حفاظتی شهر اصفهان، مترو، سالن اجلاس و نمایشگاه بین‌المللی اصفهان زیرساخت‌های لازم برای رشد گردشگری را در شهر اصفهان فراهم می‌آورد و امیدوارم این زیرساخت‌ها زمینه را برای تبدیل اصفهان به عنوان قطب گردشگری فراهم آورد.

کد خبر 489023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.