سرویس‌دهی ۱۴ خط اتوبوس درون شهری در پارک سوار عاشق آباد

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: در پارک‌سوار عاشق آباد به عنوان بزرگ‌ترین پارک‌سوار درون شهری اصفهان سرویس‌دهی ۱۴ خط اتوبوس درون شهری انجام می‌شود.

علی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای سیاست‌های کلان شهرداری همواره مورد توجه قرار گرفته که مهمترین آنها توزیع عادلانه امکانات است.

وی با بیان این که یکی از دستورات تاکیدی شهرداری و شورای شهر اصفهان حضور در دل محلات برای شنیدن حرف‌های مردم و انجام اقدامات لازم بر اساس اولویت‌بندی است، ادامه داد: مشورت با چهره‌های مطرح محلات و افراد فعال در سمن‌هایی که شناخت بهتری از محلات دارند باعث اولویت‌بندی اقدامات می‌شود از این رو ارتباط و تعامل مطلوبی با مردم برقرار کردیم که همین موضوع باعث به نتیجه رسیدن اولویت‌ها شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان این که منطقه ۱۲ دارای ۱۱ محله با جمعیت ۱۴۳ هزار نفر است که با توجه به در حاشیه قرار گرفتن منطقه اکثر این محلات کمتر برخوردار هستند، تصریح کرد: بیش از نیمی از محلات این منطقه به خصوص محلات دارای بافت ناکارآمد شهری مانند عاشق‌آباد، ناصرخسرو، امیرالمومنین (ع) و محمودآباد که جزء بافت‌های فرسوده منطقه محسوب می‌شوند، کمتر برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات شهری و شهرسازی نیز مربوط به موضوع فرسودگی و ناکارآمدی بافت است که می‌توان به نبود دسترسی آسان جهت تردد خودروهای امدادی و خدمات‌رسان از جمله اورژانس و آتش‌نشانی اشاره کرد.

باقری با اشاره به وجود آلاینده‌های ناشی از خودروهای شخصی، افزود: اخیراً در ورودی محله عاشق‌آباد یک پارک‌سوار به عنوان بزرگ‌ترین پارک‌سوار درون شهری اصفهان ایجاد شده تا پشتیبانی سرویس‌دهی ۱۴ خط اتوبوس درون شهری را انجام دهد.

وی یکی از امتیازات این پارک‌سوار را مجاورت با ایستگاه مترو دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر امتیازات این طرح مجاورت فضای سبز و وسعت داشتن پارکینگ خودروهای سواری است که ظرفیت گنجایش ۲۰۰ خودرو را دارد که این پتانسیل کمک مهمی به استفاده کمتر از خودروهای شخصی و کاهش آلایندگی‌های هوا، صوتی و بصری است.

کد خبر 488911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.