مهلت ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی تا فردا تمدید شد

کارشناس مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه‌روزی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ همزمان در سراسر کشور از تاریخ ۲۱ فروردین ماه امسال شروع و تا ۳۱ فروردین ماه انجام شد اما مهلت ثبت‌نام این مدارس از تاریخ یکم تا ۵ اردیبهشت ماه تمدید شده است.

فاطمه یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی برای دانش‌آموزان استان اصفهان، اظهار کرد: ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ همزمان در سراسر کشور از تاریخ ۲۱ فروردین امسال شروع و تا ۳۱ فروردین ماه انجام شد اما مهلت ثبت‌نام این مدارس از تاریخ یکم تا ۵ اردیبهشت (فردا) تمدید شده است و همزمان با تمدید مهلت ثبت‌نام، ویرایش اطلاعاتی داوطلبان در سایت آموزش و پرورش استان محل زندگی آنها امکانپذیر است و داوطلبان می‌توانند مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

وی با بیان تمدید مهلت ثبت‌نام داوطلبان مدارس نمونه دولتی، افزود: داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام کردند و متقاضی اصلاح و ویرایش اطلاعات مدرسه مورد تقاضا، رشته تحصیلی و موارد دیگر هستند در مهلت ثبت‌نام تمدید شده همزمان از تاریخ اول تا ۵ اردیبهشت ماه که از قبل اعلام شده است می‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را در سامانه ویرایش کنند.

کارشناس مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه‌روزی آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: داوطلبان برای ثبت‌نام می‌توانستند یک اولویت و یک رشته را انتخاب کنند اما داوطلبان نواحی شهر اصفهان مجاز هستند که هر یک از دبیرستان‌های نمونه دولتی مورد تقاضا که در نواحی ۶ گانه شهر اصفهان است انتخاب کنند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

فعالیت ۳۰ مدرسه نمونه دولتی متوسطه در استان اصفهان

یوسفیان درباره برگزاری آزمون‌ها، تاکید کرد: آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی و دبیرستان‌های فرهنگ هر سال به صورت مجزا برگزار شدند، اما سال گذشته و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزمون ثبت‌نام و برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی و فرهنگ با هم در یک زمان تعیین شده انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: آزمون امسال جمعه _۱۸ تیرماه_ ساعت ۹ صبح در سراسر کشور همزمان برگزار می‌شود و سوالات آزمون دبیرستان‌های فرهنگ و نمونه دولتی مشترک و با ضرایب متفاوت است و نتیجه نهایی این آزمون‌ها در زمان تعیین شده مشخص می‌شود.

کارشناس مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه‌روزی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: در کل استان اصفهان ۳۰ مدرسه نمونه دولتی در دوره متوسطه وجود دارد، از این تعداد قریب به ۱۳ مدرسه در نواحی شهر اصفهان و مابقی در مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان است و دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در این مدارس اقدام کرده‌اند و تا تاریخ تعیین شده می‌توانند ویرایش نهایی را داشته باشند.

یوسفیان به خانواده‌ها، توصیه کرد: والدین با آگاهی و مطالعه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اقدام کنند و با توجه به این که مهلت ثبت‌نام تمدید شده و ویرایش اطلاعات هم امکان‌پذیر است، حتماً قانون ثبت‌نام را که در سایت بارگذاری شده را مطالعه کنند و با اطلاع کافی انتخاب خود را انجام دهند، به دلیل این که بعد از پذیرش دانش‌آموز و قبول شدن او در مدارس نمونه دولتی و فرهنگی امکان جابجایی در نواحی شهر اصفهان وجود ندارد.

کد خبر 488905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ستاره بهرامی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    0 0
    خوب