۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
تکذیب خبر حذف میدان شهید بهشتی یزد

روز گذشته برخی صفحات مجازی یزد خبر حذف میدان شهید بهشتی یا مجاهدین سابق و تبدیل آن به چهار راه را منتشر کردند که با تکذیب اعضای شورای اسلامی شهر و روابط عمومی شهرداری یزد مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برخی کانال‌های خبری و صفحات اینستاگرامی روز گذشته (جمعه) اعلام کردند که "میدان شهید بهشتی (مجاهدین سابق) که به نماد مبارزات مردم یزد علیه طاغوت معروف است در آستانه تخریب و تبدیل آن به یک چهارراه است. "

این خبر که خیلی زود به تیتر اول فضای مجازی استان یزد تبدیل شده بود، با واکنش مسئولان شهری همراه و به طور کامل تکذیب شد. محسن عباسی هرفته، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد در جوابیه‌ای نوشت: "خبر حذف میدان مجاهدین از اساس دروغ است و هیچ بحث و گفتگویی هم در این باره وجود ندارد. "

روابط عمومی شورای شهر یزد هم ضمن تکذیب این خبر نوشت: "به زودی المان متناسب با تاریخ این میدان از طریق فراخوان، طراحی و نصب می‌شود. وی دلیل انتشار این اخبار را جوسازی علیه شورای شهر در آستانه انتخابات دانست‌. "

روابط عمومی شهرداری یزد نیز تکذیبیه‌ای را به شرح زیر جهت استحضار شهروندان صادر کرد: "ضمن قبولی طاعات و عبادات شهروندان دارالعباده به استحضار می‌رساند خبر حذف میدان شهید بهشتی (مجاهدین) از اساس دروغ است و هیچ بحث و گفت و گویی در این خصوص وجود ندارد و به زودی المان متناسب با تاریخ این میدان که فراخوان آن توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری برگزار شده است، نصب می‌شود. از رسانه‌ها درخواست می‌شود طبق قانون مطبوعات و رسانه نسبت به درج تکذیبیه اقدام کنند و در انعکاس اخبار بررسی لازم را داشته باشند تا از انتشار مطالب خلاف واقع خودداری گردد"

به گزارش ایمنا، با نزدیک شدن به انتخابات شورای اسلامی شهر یزد و جدی شدن فضای انتخاباتی تعدد خبرهای کذب پیرامون مدیریت شهری یزد افزایش یافته به طوری که چند روز قبل خبری غیر واقعی از هزینه‌کرد شهرداری و شورا در خصوص ویدئومپینگ های نوروزی منتشر شده بود.

کد خبر 488853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.