برنامه‌ریزی برای آموزش هنرستانی‌ها پس از بهبود شرایط کرونایی

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با در اولویت قرار دادن سلامت دانش آموزان و جامعه و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه‌ریزی لازم را برای آموزش هنرستانی‌ها پس از بهبود وضعیت شهرها انجام می‌دهد.

به گزارش ایمنا، مصطفی آذرکیش درباره شرایط ارزشیابی دانش آموزان هنرستان‌ها با توجه به تعطیلات به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد شاخص مهارت دانش‌آموزان در هنرستان‌ها بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش به صورت حضوری و تراکمی برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزش و ارزشیابی دروس عمومی مانند دینی، تاریخ و جغرافیا دانش‌آموزان هنرستان‌ها مانند شرایط دانش آموزان شاخه نظری به واسطه مدرسه تلویزیونی و فضای مجازی به صورت غیر حضوری در هر شرایطی از وضعیت تداوم دارد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین یک سری دروس پودمانی مانند دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیرفنی نیز هستند که ماهیت غیر کارگاهی دارند. آموزش و ارزشیابی این دروس هم در هر شرایطی ادامه دارد.

آذرکیش با تاکید بر اینکه دروس کارگاهی عملی صرفاً متناسب با بند ۱۰ مصوبه ۹۷۷ به شیوه کارگاهی و حضوری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تعطیلی این مدت دروس کارگاهی در هنرستان‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرمز و نارنجی شدن شهرها پس از عادی شدن شرایط جبران می‌شود.

وی افزود: آموزش و ارزشیابی دروس کارگاهی به استناد مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهایی که رنگ زرد و آبی دارند، به صورت حضوری و تراکمی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش افزود: همچنین امکان آموزش دروس کارگاهی در شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا انجام نمی‌شود.

آذرکیش ادامه داد: هنرآموزان در شرایط عادی برای آموزش دروس کارگاهی در شاخه فنی و حرفه‌ای ۲ روز و در شاخه کاردانش ۳ روز به کارگاه‌های مدارس می‌روند، بنابراین اگر یک ماه هم این آموزش‌ها به تأخیر افتد، هنرآموزان ۸ تا ۱۲ روز از حضور در کارگاه‌ها محروم می‌شوند.

وی اظهار کرد: تجربه سال گذشته اینگونه بود که از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۵ مرداد با مجوز آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله وقفه دروس کارگاهی هنرستانی‌ها جبران شد. از این رو شهرها در وضعیت‌های مختلف از نظر کرونا قرار گرفته‌اند و پس از بهبود شرایط امکان جبران این وقفه وجود دارد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، افزود: آئین نامه آموزشی هم این امکان را به هنرآموزان داده است که کارآموزی تا دی ماه سال دوازدهم انجام شود.

پس از تعطیلی ۱۰ روزه برخی از اصناف در شهرهایی با وضعیت قرمز، آموزش دروس کارگاهی هنرستانی‌ها در این شهرها نیز با وقفه روبه‌رو شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 488816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.