رهاسازی یک حلقه مار در طبیعت/۴۱۵ ماموریت صید مار در سال ۹۹ انجام شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به رهاسازی یک حلقه مار در طبیعت از انجام ۴۱۵ ماموریت صید مار در سال ۹۹ در اکثر نقاط شهر اصفهان برای امدادرسانی به افرادی که در خطر گزش مارها بودند، خبر داد.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آزادسازی یک حلقه مار در طبیعت، اظهار کرد: یک حلقه مار که توسط پرسنل شیفت ۳ ایستگاه شماره ۵ از منزل مسکونی یکی از شهروندان صید شده بود، امروز به دامان طبیعت بازگردانده شد.

وی ادامه داد: از اواخر فروردین ماه گزارشات متعددی از وجود مار در اماکن با کاربری‌های مختلف به سازمان آتش نشانی اصفهان گزارش می‌شود و همکاران جهت گرفتن مارها اعزام می‌شوند که تعداد این اعزام‌ها نیز قابل توجه است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد مأموریت‌های مربوط به صید مار، خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ تعداد ۴۱۵ اعزام داشتیم و در همه جای شهر اصفهان نیز امدادرسانی انجام شده و مختص منطقه خاصی هم نبوده است، اما مناطقی که زمین‌های بایر و کشاورزی دارد، آمار بالاتر است.

وی در توصیه به شهروندان در خصوص راهکارهای جلوگیری از ورود مار به محل زندگی خود، تصریح کرد: افراد باید تمام روزنه‌های ورود را مسدود کنند، برای ورودی‌ها درب توری نصب کنند، هنگام خرید میوه و صیفی‌جات به صورت جعبه‌ای آن را کاملاً بررسی کنند، خودروی خود را در محل‌های همجوار علفزار یا شالیزار پارک نکنند، مارها در این فصل به دنبال غذا هستند و اطراف لانه پرندگان نیز باید بررسی شود تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود.

کاوه آهنگران با بیان اینکه مراقب کودکان خود در باغ‌ها و تفرجگاه‌ها باشیم، اضافه کرد: در صورت رؤیت مار طرف آن نروید و بلافاصله با شماره ۱۲۵ تماس بگیرید و موقعیت مار را تا رسیدن آتش‌نشانان زیر نظر داشته باشید و هرگز به آن‌ها آسیب نرسانید.

کد خبر 488652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.