مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد تمدید شد

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان اصفهان تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد و نوع پرداخت واریز هزینه، زمان برگزاری آزمون‌ها و تشکیل سمپاد مهارتی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های مختلف را تشریح کرد.

کلیم‌الله بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد، اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود که ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد تا ۳۱ فروردین ماه باشد، با توجه به اینکه درگاهی برای پرداخت حق ثبت‌نام دانش‌آموزان ایجاد شد و این درگاه با مشکل مواجه شده بود تقاضاهای زیادی از استان‌های مختلف به تهران ارسال شد و تصمیم گرفتند تا روز جمعه سوم اردیبهشت ماه زمان ثبت‌نام تمدید شود.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام و تکمیل فرایند ثبت‌نام (پرداخت هزینه) تا پایان فردا روز جمعه، سوم اردیبهشت تا ساعت ۲۴ تمدید شده است، افزود: زمان ثبت‌نام برای دانش‌آموزانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشدند و همچنین واریز هزینه برای دانش‌آموزانی که قبلاً ثبت‌نام کردند و موفق به پرداخت هزینه نشدند تا فردا شب ساعت ۲۴ به صورت اینترنتی در سامانه azmoon.medu.ir تمدید شده است.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان اصفهان، تصریح کرد: زمان برگزاری آزمون مطابق برنامه‌ای که قبلاً ابلاغ شده بود ۲۰ خردادماه آزمون ورودی دانش‌آموزان پایه هفتم و ۲۱ خردادماه آزمون تکمیل ظرفیت دانش آموزان پایه دهم است، اما با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون بعد از تصمیم ستاد مقابله با کرونای کشور مجوز برگزاری آزمون را می‌گیرد و امیدواریم تا خردادماه شرایط شیوع این ویروس در کشور در وضعیت آبی و سفید باشد و مجبور به تغییر تاریخ آزمون نشویم.

تشکیل سمپاد مهارتی و جذب دانش‌آموزان علاقه‌مند

بابایی با تاکید بر ایجاد سمپاد مهارتی در اصفهان، گفت: برای دانش‌آموزان که علاقه‌مند به رشته‌های مختلف هستند، امسال اقدام خوبی صورت گرفته و در راستای ایجاد فرصت‌های برابر، سمپاد مهارتی تشکیل می‌شود و ایجاد دو رشته شبکه نرم افزار و فوتوگرافیک برای دانش‌آموزان دختر در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان امین ناحیه دو در خیابان شیخ مفید ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان علاقه‌مند جذب می‌شوند و تعدادی از دانش آموزان که امسال در پایه نهم مدارس تیزهوشان تحصیل کردند و سال آینده وارد پایه دهم می‌شوند برای این دو رشته در مدارس استعدادهای درخشان ثبت‌نام کردند.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی ظرفیت خالی برای ثبت نام وجود دارد، دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند در مدارس اعلام شده استعدادهای درخشان ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

کد خبر 488613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.