آغاز عملیات زیباسازی جداره زیرگذر میدان ابوذر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از طراحی جدید زیرگذر میدان ابوذر با سبک جدید و متناسب با ساختار تاریخی شهر یزد خبر داد.

سید علیرضا رسولی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساماندهی جداره‌های شهری در بهبود سیما و منظر شهری تأثیر بسزایی دارد چرا که این نماها هر روز در معرض دید هزاران نفر قرار می‌گیرد و می‌توانند با کاربردسازی فرهنگی نقش بسیار مهمی در شناساندن فرهنگ و هویت به اقشار مختلف ایفا کنند.

وی افزود: در طرح زیرگذر ابوذر سعی شده با اقتباس از آثار گره چینی، طرح‌های استفاده شده در نمادهای تاریخی شهر جهانی یزد مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد تاکید کرد: در طراحی معماری اصیل شهر یزد از هندسه نقوش که مبنای تزئینات معماری شهر یزد است و تکرار و ریتم تکامل و شبکه‌های هندسی بهره گرفته شده است.

رسولی خاطرنشان کرد: این سازمان نیز با اقتباس از هنر معماری اصیل شهر جهانی یزد از تلفیق گره چینی‌های در چوبی و زیر گنبد مسجد جامع یزد و استفاده از پالت‌های رنگ خاص، به یک طرح جامع برای زیر گذر مورد نظر رسیده و عملیات اجرایی آن را از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 488501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.