لهستان میزبان اتوبوس‌های برقی و ضد ویروس

ووچ، کلانشهری در نواحی مرکزی لهستان و در نزدیکی ورشو، تا سال آینده میزبان اتوبوس‌های الکتریکی عمومی خواهد بود که صندلی‌های آن مسافران را از آلوده شدن به هر گونه باکتری یا ویروسی حفظ می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار ووچ در یک کنفرانس خبری اعلام کرده که تا پایان سال ۲۰۲۲ بخش اعظمی از اتوبوس‌های امروزی را با انواع الکتریکی آن جایگزین خواهد کرد که انتقال ویروس در داخل آن‌ها صفر خواهد بود. البته دولت سعی خواهد کرد به تدریج این نوع وسیله‌های حمل و نقل پاک را جایگزین تمام اتوبوس‌های کنونی کند تا از این طریق، نه تنها کیفیت هوای شهر را بهبود ببخشد، بلکه به سلامت شهروندان نیز کمک کند. پروژه ساخت اتوبوس‌های جدید تا چند ماه آینده آغاز خواهد شد و تا اواخر سال آینده، به پایان خواهد رسید.

قرار است برای ساخت صندلی‌های ضدویروس اتوبوس‌های الکتریکی ووچ از مواد تولید شده توسط شرکت انگلیسی Camira بهره گرفته شود که به مدت چندین دهه در تولید پارچه‌های مختلف فعالیت داشته است. پارچه‌ای که از این شرکت قرار است به لهستان وارد شود، نسبت به تمام ویروس‌ها نظیر آنفولانزا، کرونا و سایر بیماری‌زاهای مشابه مقاومت خواهد داشت. مقامات اهل کلانشهر ووچ مدعی هستند که اولین شهر جهان خواهند بود که از پارچه‌های ضد ویروس در وسایل حمل و نقل عمومی بهره می‌برند.

پارچه جدیدی که در پوشش صندلی‌های اتوبوس‌های الکتریکی ووچ به کار برده می‌شود، ابتدا ویروس‌ها و تمام عوامل بیماری‌زای موجود در هوا را به خود جذب و سپس آن‌ها را نابود می‌کند و از این طریق، امکان ابتلای مسافران به بیماری‌های واگیر به حداقل می‌رساند.

مقامات رسمی ووچ در پی انتشار ویروس کرونا و نرخ بالای انتقال آن از طریق وسایل حمل و نقل عمومی تصمیم گرفتند رویکردی مؤثر برای حل مشکل به کار برند تا از این طریق، اقتصاد رکود یافته در این زمینه را نیز رونقی دوباره بخشند.

کد خبر 488471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.