آغاز ثبت‌نام شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از آغاز ثبت‌نام برای شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران در یزد خبر داد.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تولید واکسن ایرانی مشترک با کوبا، اظهار کرد: واکسن کرونای نوترکیب " کنژوگه" که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است، اکنون بعد از گذراندن موفق فاز یک و دو وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می‌شود تا پس از تأیید نهایی در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.

وی ادامه داد: افراد ۱۸ تا ۸۰ سال، دارای سلامت عمومی مناسب یا بیماری زمینه‌ای کنترل شده و ساکن شهر یزد می‌توانند به صورت رایگان در این کارآزمایی بالینی شرکت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت www.pasteurcovac.ir مراجعه کنند و یا همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ با سامانه ۱۱۱ تماس بگیرند.

وی با اشاره به سهمیه سه هزار نفری شهر یزد در این فراخوان، تصریح کرد: در این مرحله از کارآزمایی بالینی ۲۴ هزار نفر داوطلب از ساکنان شهرهای اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، کرمان، همدان و یزد مشارکت خواهند داشت.

سلمانی اضافه کرد: انستیتو پاستور ایران قدیمی‌ترین مؤسسه واکسن‌ساز در ایران و منطقه خاورمیانه است که سابقه تولید واکسن‌هایی از جمله آبله، وبا، سل (ب. ث. ژ)، دیفتری، هاری، هپاتیت B و … در کارنامه ۱۰۰ ساله خدمات بهداشتی خود دارد و تقریباً تمام ایرانیان از محصولات واکسن این مؤسسه استفاده کرده‌اند.

کد خبر 488464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.