اجرای ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه برای تامین امنیت شهروندان/ منطقه ۱۴ به سمت توسعه در حرکت است

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: برای احداث تقاطع‌های شهدای ورزشکار و امید بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد تا امنیت سفر مردم افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شمس در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان»، اظهار کرد: با انجام اقدامات متعدد عمرانی، فرهنگی و ورزشی خوشبختانه واژه «محروم» از منطقه ۱۴ شهرداری حذف و در حال حاضر با عنوان منطقه کمتر برخوردار از آن یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۴ به سمت و سوی توسعه و آبادانی در حال حرکت است، تصریح کرد: این منطقه در حاشیه شهر نیاز به اقدامات عمرانی بزرگی داشت که در این دوره مدیریت شهری با حمایت‌های شهردار اصفهان به بالندگی و بلوغ خود رسید به طوری که امروزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش سطح انتظارات شهروندان این منطقه با توجه به انجام اقدامات متعدد در نقاط مختلف منطقه، افزود: در حال حاضر این منطقه شهروندان مطالبه‌گری دارد که پیگیر مسائل مختلف هستند.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۴ حدود ۲۰۰ هزار نفر ساکن هستند و جزو مناطقی است که بیشترین اتباع خارجی را دارد، تصریح کرد: در این منطقه سکونت گاه‌های غیر رسمی و ریزدانه‌های زیادی وجود داشت که مقصر وجود این شرایط فقط مردم نبودند بلکه معتقدم شهرداری در گذشته نیز تا حدودی دیر حرکت و تصمیم گیری کرده است.

شمس خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۶۰ هکتار زمین شامل ۳۲ هکتار صحرای باتان و ۲۸ هکتار صحرای سودان در کمیسیون ماده پنج شهرداری تعیین تکلیف شده و با توجه به کمبود فضای سبز در این منطقه، برای صحرای سودان ۶.۵ هکتار فضای سبز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری سرانه فضای سبز منطقه ۱۴ شهرداری ۷.۲ مترمربع بود که امروزه به ۸.۵ مترمربع رسیده است، البته همچنان با سرانه ۲۳ مترمربعی شهر اصفهان فاصله زیادی داریم.

پیگیری برای الحاق جاده محله‌های جلوان و حصه به محدوده شهری

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به رفع بسیاری از مشکلات ترافیکی منطقه در سه سال اخیر، گفت: مردم این منطقه به واسطه تردد زیاد خودروهای سنگین امنیت جانی نداشتند از این رو با اجرای بخشی از رینگ چهارم ترافیکی شهر در این منطقه شاهد رفع این مشکلات هستیم.

وی با بیان اینکه دو سال پیش کلنگ احداث رینگ چهارم به عنوان یکی از ابرپروژه‌های این دوره مدیریت شهری اصفهان با حضور شهردار اصفهان در این منطقه زده شد، اظهار کرد: ۹۰۰ مترمربع از رینگ چهارم در محدوده منطقه ۱۴ قرار دارد که برای اتصال رینگ به اتوبان معلم با آزادسازی ۴۸۰ هزار مترمربع زمین، یک خیابان ۳۶ متری که «تابان و آسمان» نام گرفته، احداث شد.

شمس خاطرنشان کرد: پل آفتاب نیز با همکاری مناطق ۱۰ و ۱۵ شهرداری به مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی وصل می‌شود تا حجم خودروهای سنگین عبوری از شمال به جنوب کشور را از این منطقه شاهد نباشیم.

وی ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از شهروندان به خاطر تردد خودروهای سنگین عبوری از معابر این منطقه بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دادند که خوشبختانه در حال حاضر امنیت جانی آنها برقرار شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به تراکم جمعیت در این منطقه، افزود: در خیابان عمان سامانی که یک خیابان طویل با عرض کمتر از ۱۰ متر است، در هر ۱۰۰ مترمربع ۱۵ تا ۱۷ نفر زندگی می‌کنند که با همکاری مردم به موازات خیابان زینبیه برای کاهش مشکلات ترافیکی در انتهای ۱۶ متری طالقانی و ۸ متری لاله یک خیابان ۳۶ متری که بیش از ۹۷ درصد آزادسازی آن انجام شده، در حال احداث است.

وی با ابراز خرسندی از آغاز عملیات احداث خط دو مترو از منطقه ۱۴، گفت: تمام ایستگاه‌های خط دو مترو به صورت زیرسطحی با سرعت بالا و مهندسی زبانزد در حال اجرا است.

شمس با بیان اینکه دو محله جلوان و حصه به صورت منفصل به شهر اصفهان الحاق شده که با توجه به تراکم جمعیتی بالا شرایط سختی دارند، گفت: درخواست‌های مردم ساکن در این محله‌ها در زمینه راه سازی و بهبود شرایط دسترسی به مسیرهای شهری است در حالی که آن محدوده در حوزه شهری نبوده، اما با پیگیری‌های استانداری و دستور ویژه شهردار، مکاتباتی با اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده تا این جاده‌ها به محدوده شهری الحاق و ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: بی شک در سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف این جاده نهایی و برنامه‌ریزی و تعیین بودجه برای ساماندهی آن انجام خواهد شد تا ضامن برقراری امنیت ساکنان شود.

احداث تقاطع‌های شهدای ورزشکار و امید در سال ۱۴۰۰

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به احداث چهار ورزشگاه در نقاط مختلف این منطقه، گفت: ورزشگاه سهراب در محله عمان سامانی با روش جدید احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت، همچنین ورزشگاه رستم در محله ارزنان احداث شده که وضعیت قرمز کرونایی اصفهان مانع از برگزاری آئین افتتاح این ورزشگاه شده است.

وی ادامه داد: یک ورزشگاه در محله حصه به صورت مشارکتی و ورزشگاه دیگری توسط سازمان ورزش و جوانان در محله امام حسین (ع) در حال احداث است؛ همچنین به زودی در محله امام خمینی (ره) یک ورزشگاه کلنگ‌زنی می‌شود.

شمس با اشاره به مهمترین پروژه‌های سال جاری این منطقه، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار در ورودی شهر دولت آباد احداث می‌شود و عملیات احداث تقاطع امید در ورودی شهر حبیب آباد نیز که در حال حاضر تجهیز کارگاه شده تا چند روز آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای احداث تقاطع‌های شهدای ورزشکار و امید بیش از ۱۵۰ میلیارد هزینه خواهد شد تا امنیت سفر مردم افزایش یابد، همچنین در سال جاری پیاده‌راه سازی خیابان بعثت انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از وصول کامل بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۹ این منطقه خبر داد و افزود: بودجه این منطقه در سال جاری به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که با توجه به تعیین تکلیف ۶۰ هکتاری سودان و باتان و رونق ساخت و سازها در این محدوده و کسب درآمدهای جدید ظرفیت وصول بیش از رقم بودجه امسال وجود دارد.

وی تاکید کرد: هر آنچه در منطقه ۱۴ اتفاق افتاده خواسته و همکاری مردم بوده است که امیدواریم این مسیر تداوم داشته باشد، زیرا مردم مستحق دریافت بهترین خدمات هستند.

کد خبر 488384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.