نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و گوا هند

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز شهر پرسپولیس و گوا هند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعتی قبل پرسپولیس موفق شد سومین دیدار دور رفت مرحله گروهی را با بردی نفس‌گیر مقابل گوا پشت سر بگذارد تا با کسب ۹ امتیازی و ثبت رکوردی تاریخی، راه صعود و صدرنشینی را تا حد زیادی برای خود هموار سازد. این پیروزی در شرایطی به دست آمد که با گل زود هنگام ادوارد بدیا سرخ‌ها خیلی زود غافل‌گیر شدند اما در خیلی زود و در کمتر از ۶ دقیقه، بازی باخته را با برد عوض کردند. قضاوت این مسابقه دشوار و درگیرانه را هنان هتاب سوریه‌ای بر عهده داشت و دو بار در نیمه نخست نقطه پنالتی را به سود سرخ‌پوشان نشان داد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی با خبرنگار ایمنا، و نوید مظفری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

خطا مدافع استرالیایی روی آل‌کثیر در نزدیکی شش قدم

چهار دقیقه پس از پیش افتادن گوا، پرسپولیسی‌ها کرنر را به شکل کوتاه آغاز کرده و با پاس تماشایی به آل‌کثیر در نزدیکی شش قدم او را صاحب توپ کردند. آل‌کثیر که قصد داشت در عرض حرکت کرده و به سمت دروازه شلیک کند، توسط مدافع استرالیایی سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

سلیمانی: پنالتی اول پرسپولیس کاملاً به درستی اعلام شد و مدافع گوا با پشت پا زدن به آل‌کثیر، مرتکب خطا شد.

مظفری: تصمیم داور برای پنالتی صحیح بود چرا که مدافع تیم هندی روی آل‌کثیر خطا کرد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و گوا هند

بر هم خوردن تعادل پهلوان در کورس با مدافع گوا

در دقیقه ۴۱ احسان پهلوان قصد نفوذ به محوطه گوا را داشت که ایوان گونزالز در کورس با او کم آورده و مجبور شد این بازیکن سرخ‌پوش را با خطا متوقف کند تا داور سوریه‌ای بار دیگر یک ضربه پنالتی را به سود نماینده ایران اعلام کند.

سلیمانی: پنالتی دوم پرسپولیس که روی پهلوان انجام شد نیز صحیح بود و هندی‌ها حتی به این تصمیم اعتراض هم نکردند. این تصمیم قاطعانه‌ای از سوی داور بود و نشان داد در گرفتن پنالتی ابایی ندارد.

مظفری: پنالتی درست بود؛ مدافع گوا روی پهلوان مرتکب خطا شد.

گل آفساید پرسپولیس

ضد حمله سریع پرسپولسی‌ها باعث شد تا احسان پهلوان پاسی را برای آل‌کثیر در دهانه دروازه بفرستد تا او سومین گل را به تور گوا بچسباند. با این حال کمک داور این صحنه را آفساید تشیص داد تا هتاب گل را مردود اعلام کند.

سلیمانی: نیم متری آل‌کثیر در آفساید بود و کمک داور به درستی گل را مردود کرد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و گوا هند

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: به نظرم داور سوری دیدار پرسپولیس و گوا هند قضاوت خیلی خوبی داشت و تقریباً به حدی بدنش آماده بود که در همه صحنه‌های حضور پیدا می‌کرد. اخطاری که در دقایق ابتدایی به دو بازیکن هندی داد باعث شد خشونت بازی از بین رفته و بقیه مسابقه در اختیار این داور سوری قرار گیرد. دقیقه ۹ کارت زردی را به مدافع هندی نشان داد که کاملاً درست بود چرا که از حمله پرسپولیس جلوگیری کرده و روی آل کثیر بیرون محوطه جریمه خطا کرد. در دقیقه ۵۹ توپی به دست مدافع هندی در محوطه برخورد کرد که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما چون توپ ابتدا به بدن بازیکن هندی و بعد به دستش خورد، ادامه بازی از سوی داور کاملاً صحیح بود. دقیقه ۷۹ مهدی عبدی معتقد بود روی او در محوطه خطایی رخ داده ولی این جدالی معمولی بین مدافع و مهاجم بود.

مظفری: داور اشتباه خاصی نداشت و قضاوت خوبی را پشت سر گذاشت. او تصمیم اشتباهی نگرفت و عملکردش خوب بود. در نیمه دوم یک توپ به دست مدافع گوا در داخل محوطه جریمه برخورد کرد که پنالتی نبود و هم چنین داور در صحنه سرنگون شدن عبدی در محوطه جریمه تیم هندی، به درستی ادامه بازی تشخیص داد زیرا چنین صحنه‌هایی که مدافع یک لحظه بازیکن را می‌گیرد، در فوتبال پیش می‌آید.

کد خبر 488316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.