بهترین گجت ها برای مقابله با ویروس کرونا+ عکس و مشخصات

استفاده از ونتیلاتور تصفیه کننده هوا، ماسک صورت FFP3، دستگیره‌هایی که خود را تمیز می‌کنند، ضدعفونی کننده گوشی هوشمند، پهپادی برای رساندن مرسولات پستی و غذا، ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند می‌تواند مانع شیوع بیماری کووید-19 شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همزمان با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، شرکت‌های مختلف فناوری محصولاتی تولید کرده‌اند که به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کمک زیادی کرده است. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از این گجت‌ها می‌پردازیم:

ونتیلاتور تصفیه کننده هوا

گروهی از محققان نوعی دستگاه تنفس مصنوعی تولید کرده‌اند که نه تنها به بیماران کمک می‌کند نفس بکشند، بلکه ذرات ویروسی موجود در هوا را نیز از بین می‌برد. بنابراین بیماران هوای تصفیه شده را استنشاق می‌کنند. این دستگاه که ارزان است و فرآیند مونتاژ آن تنها یک روز طول می‌کشد، برای کشورهایی با درآمد کم یا متوسطT محصول ایده آلی محسوب می‌شود. پژوهشگران موفق شدند این دستگاه تنفس مصنوعی را تنها در مدت سه روز تولید کنند.

از دستگیره‌های خود تمیزکننده تا مچ بندهای هشدار دهنده فاصله اجتماعی

ماسک صورت FFP3

پوشاندن صورت با ماسک، یکی از مهمترین و در عین حال ساده‌ترین راه‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است. در زمان شیوع موج دوم و سوم ویروس کرونا، استفاده از ماسک‌های قوی‌تر جای ماسک‌های سه لایه جراحی را گرفت. شرکت فرانسوی R-Pur از سال ۲۰۱۵ میلادی نوعی ماسک ضد آلودگی هوا تولید کرده است که پنج لایه دارد و مانع ورود گازها، مواد آلاینده، گرده‌های گل و گیاهان، ریزگردها، باکتری یا ویروس به دهان و بینی افراد می‌شود. زمانی که افراد از این ماسک استفاده می‌کنند، هوای تصفیه شده را استنشاق می‌کنند. این نوع ماسک که FFP3 نام دارد، پیش از این مصرف صنعتی داشت یا در نقاط بسیار آلوده شهری برای افراد بیمار تجویز می‌شد، اما با شیوع ویروس کرونا، افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

دستگیره‌هایی که خود را تمیز می‌کنند

متخصصان معتقد هستند ویروس کرونا می‌تواند تا سه روز روی سطوح فلزی باقی بماند. به همین دلیل دستگیره فلزی درب‌ها به عنوان یکی از سطوح بالقوه انتقال ویروس در نظر گرفته می‌شود. یک استارت آپ سوئیسی به نام Clean Motion، دستگیره‌ای تولید کرده است که پس از هر بار استفاده، یک لایه ماده ضدعفونی کننده به صورت خودکار روی آن قرار می‌گیرد و بدین صورت ۹۹.۹ درصد باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برد. به نظر می‌رسد استفاده از این محصول میزان گسترش بیماری کووید -۱۹ را تا ۸۰ درصد کاهش دهد.

از دستگیره‌های خود تمیزکننده تا مچ بندهای هشدار دهنده فاصله اجتماعی

ضدعفونی کننده گوشی هوشمند

تلفن‌های همراه یکی از ابزارهایی هستند که در طول روز بسیار استفاده می‌شوند و در تماس با دست و صورت قرار دارند. بنابراین در صورتی که ویروس کرونا روی تلفن همراه قرار بگیرد، احتمال انتقال آن به کاربر بسیار زیاد است. به همین دلیل شرکت PhoneSoap، محصولی تولید کرده است که با استفاده از نور فرابنفش می‌تواند ۹۹.۹۹ درصد میکروب‌ها را از بین ببرد. این محصول دارای دو درگاه است که می‌تواند به صورت همزمان گوشی کاربران را شارژ کند. بنابراین فقط کافی است کاربران گوشی هوشمند خود را درون جعبه مخصوص قرار دهند. به نظر می‌رسد که خود این محصول به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی نیز بهره می‌برد.

پهپادی برای رساندن مرسولات پستی و غذا

شرکت ایرلندی Mana، پهپادی تولید کرده که قادر است درخواست‌های مشتریان مانند دارو، غذا یا مرسولات پستی را تحویل دهد. این کار باعث می‌شود تماس فیزیکی بین افراد کاهش پیدا کند و خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ نیز به میزان قابل توجهی کمتر شود. علاوه بر این پهپادهای شرکت مانا، کالا را در زمان جا به جایی با پرتوهای فرابنفش ضدعفونی می‌کنند. پهپادهای ذکر شده قادر هستند سفارش‌هایی به بزرگی یک جعبه کفش را در ارتفاعی بین ۵۰ تا ۸۰ متر و با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت جا به جا کنند. به نظر می‌رسد این فناوری در آینده در مناطق صعب العبور بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

از دستگیره‌های خود تمیزکننده تا مچ بندهای هشدار دهنده فاصله اجتماعی

ساعت‌های هوشمند

شیوع گسترده بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان، باعث شد افراد بیش از پیش به سلامتی و سوخت و ساز بدن خود توجه کنند. ساعت‌های هوشمند از سال‌ها پیش به عنوان ابزاری برای کنترل ضربان قلب، گام شمار، ردیابی خواب و اندازه گیری کالری سوزانده شده استفاده می‌شدند. شرکت سوئیسی Withings، برای بررسی وضعیت سلامتی کاربران نوعی ساعت هوشمند تولید کرده است که ظاهر آن کلاسیک، اما نسبت به ساعت‌های هوشمند قبلی دقیق‌تر است. کاربران با استفاده از این محصول می‌توانند ضربان قلب، قدم‌های برداشته شده، مسافت طی شده و سطح اکسیژن خون خود را بررسی کنند. قیمت این محصول نیز مشابه ساعت‌های هوشمند اپل و سامسونگ از ۲۸۰ یورو شروع می‌شود.

مچ بندهای هوشمند

شرکت Kinexon نوعی مچ بند هوشمند به نام SafeZone تولید کرده است که به افراد کمک می‌کند فاصله اجتماعی خود را از دیگران را حفظ کنند. این مچ بند روی دست قرار می‌گیرد و هنگامی که افراد فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، یا به مدت پنج ثانیه و بیشتر با فرد دیگر از فاصله نزدیک ارتباط داشته باشند، به کاربر هشدار می‌دهد. استفاده از این محصول به کاهش میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ کمک زیادی می‌کند.

کد خبر 488312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.