کنایه‌های انتخاباتی محسن هاشمی

گلایه از بی‌توجهی به قوانین در مورد کارکنان ایثارگر شهرداری تهران ،ضعف مدیریت کرونا در کشور ، تصویب یک فوریت واگذاری بهره برداری ۱۴ ملک شهرداری و اساسنامه ۱۹ شرکت و سازمان های شهرداری بخشی از تذکرات و مصوبات امروز صحن شورای شهر تهران بود.

به گزارش خبرنگلر ایمنا، جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با حال و هوای کرونایی برگزارشد. خبرنگاران رسانه‌ها همچنان حضور محدودی داشتند و به دلیل حضور انبوه مدیران شهرداری که قرار بود اساسنامه سازمان‌هایشان بررسی شود، صحن شورا اندکی شلوغ شده بود که محسن هاشمی، رئیس شورا به آنها تذکر داد و درخواست کرد مدیرانی که حضورشان لزومی ندارد از صحن خارج شوند.

هاشمی در صحن شورا یک بار نیز به شوخی به حضورش در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.
او در جریان رأی گیری اساسنامه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها درخواست فرصت تا پایان خرداد ماه را داد و به شوخی گفت تا آن زمان هم ما، یعنی من رئیس جمهور شدم! شما هم وزیر شدید سپس با خنده ادامه داد: همه ما دچار توهم هستیم.

حسن رسولی هم خطاب به هاشمی گفت؛ ما به انتخابات چه کار داریم باید کار شهر را انجام دهیم. که هاشمی پاسخ داد: فعلاً که شما از همه سرگرم تر هستید تنها کاندیدای شما تأیید صلاحیت می‌شود ما که سرمان خلوت است.

درجریان بررسی همین لایحه که باعث اختلاف نظر میان اعضای شورای شهر شده بود، حجت نظری گفت: امیدوارم این اختلاف نظرهای شفاهی به درگیری فیزیکی ختم نشود دوره گذشته هم اواخر دوره بود که ماجرای قندان پیش آمد.

هاشمی هم در پاسخ به وی گفت تنها شما به دنبال قندان هستید الان ماه رمضان است و قندانی هم روی میز نیست.

اشاره نظری به درگیری عباس جدیدی و علیرضا دبیر در صحن غیر علنی بود که باهم درگیری شفاهی پیدا کردند و ادامه این دعوا، به زدوخورد دو کشتی‌گیر سنگین‌وزن و سبک‌وزن سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران رسید.

حجت نظری، در این جلسه تذکری هم به شهردار تهران داد و با انتقاد از بی‌توجهی به قوانین در مورد کارکنان ایثارگر شهرداری تهران در مورد ادغام اداره کل ایثارگران شهرداری هشدار داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که به حقوق قانونی ایثارگران آنطور که باید پرداخته نمی‌شود و شهرداری این حقوق را اعمال نمی‌کند، از جمله پست ستاره‌دار کارکنان شهرداری و مشخصاً فرزندان شهید که با توجه به قانون نص صریح قانون ششم و پنجم توسعه کشور، همتراز با جانباز ۵۰ درصد به بالا محسوب می‌شوند و باید پست ستاره‌دار برای آنها هم اعمال شود. اما در عمل این اقدام اجرا نمی‌شود.

در ادامه این جلسه، زهرا نژاد بهرام هم در تذکری گفت: باز هم کرونا جان می‌گیرد و ضعف مدیریت کشور را به رخ می‌کشد.

وی افزود: با توجه به شرایط قرمز تهران و کم توجهی برخی مسئولان به تذکرات ستاد کرونا و با عنایت به در خطر بودن جان شهروندان و هشدارهای متعدد از سوی وزارت بهداشت اما به نظر می‌رسد تمایلی برای رعایت قرنطینه وجود ندارد.

این عضو شورای شهر با اشاره به آنچه ناکامی دولت در تولید به موقع واکسن و واردات واکسن و مدیریت بحران و واگذاری مسئولیت به مدیریت محلی و اصرار بر تمرکزگرایی خواند، افزود: این شرایط حاصلی جز به هم ریختگی شرایط کنونی در اوج بحران ندارد، مغازه‌های گروه دوم و سوم و چهارم که باید تعطیل باشند به صورت جسته و گریخته تعطیل هستند.

وی افزود: ادارات فعال هستند، خودروها در حال حرکت اند، شهر معنی قرنطینه را به سخره گرفته و این مسائل بیانگر آن است که رویکرد کلان از سوی دولت و شرایط ویژه موج چهارم، ارجحیت اقتصاد بر جان است.

علی اعطا هم به نحوه انعکاس اخبار شورا در روزنامه همشهری اشاره کرد وگفت: اخیراً مطلع شدم که با دستور شهردار تهران با دستاویز شائبه تبلیغات انتخاباتی در انتشار مباحث صحن شورا از قبیل برخی نطق‌ها و تذکرها در روزنامه همشهری، محدودیت‌هایی اعمال شده است.

وی تاکید کرد: طبیعی است که آنچه شورا در ماه‌های پایانی در قالب نطق‌های انتقادی، تذکر و پیگیری مطرح خواهد کرد، به این منظور است که نتیجه اقدامات، تلاش‌ها و تغییر رویه‌ها در اداره امور شهر را بررسی و دنبال کند.

اعطا تاکید کرد: آیا به بهانه انتخابات قرار است مانع جریان آزاد اطلاعات و مباحث مهم ماه‌های پایانی در رسانه اصلی شهر شویم؟

در این جلسه زهرا صدر اعظم نوری هم در جلسه امروز در نطق پیش از دستور خود به روز زمین پاک پرداخت و گفت: شعار امسال روز زمین پارک یعنی احیای زمین برای افزایش توسعه پایدار را تاکید و تکرار می‌کنیم و از همه حفظ محیط‌زیست و منابع آن را خواستاریم.

نوری با اشاره به تکمیل نشدن زیرساخت‌های حمل ونقل در کلانشهر تهران اظهار کرد: ما به شهروندان استفاده از حمل و نقل عمومی را توصیه می‌کنیم در حالی که هنوز زیرساخت‌های حمل و نقلی در این کلانشهر پرجمعیت تکمیل نشده است.

وی گفت: به علاوه اتصالات و پیوستگی‌ها در بسیاری از مناطق شهر تهران وجود ندارد. حمل و نقل ریلی به عنوان سبزترین و ایمن‌ترین سیستم حمل و نقلی است که روزانه بیش از ۲ میلیون مسافر را درون شهر تهران جابجا می‌کند، در حالی که ۲۵۰ کیلومتر از این خطوط احداث شده اما این توسعه جوابگوی نیاز شهر تهران با جمعیت بیش از ۹ میلیون نفر در کنار آن لازم است که ناوگان اتوبوسرانی نیز مجهز و خودروهای فرسوده جایگزین شوند.

سید محمود میر لوحی هم در نطق پیش از دستور به مروری بر شاخص‌ها و واقعیت‌های میدان کار و فعالیت درحوزه درآمدها در شهرداری تهران اختصاص داشت، پرداخت.

در جلسه امروز شورای شهر اعضا یک فوریت لایحه اصلاح چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

همچنین کلیات لایحه اصلاح اساسنامه ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری تهران را به تصویب رسید.

در ادامه اعضای شورای شهر لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات احداث پروژه‌های (پیوند و پهنه‌های مجاور بزرگراه امام علی (ع) - خیالستان زندگی) واقع در منطقه هشت و " پل باغ آیت الله هاشمی رفنسجانی " واقع در منطقه دو شهرداری تهران» را به تصویب رساندند.

در جریان بررسی لایحه در خصوص «مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات احداث پروژه‌های (پیوند و پهنه‌های مجاور بزرگراه امام علی (ع) - خیالستان زندگی) واقع در منطقه ۸ و " پل باغ آیت الله هاشمی رفنسجانی " واقع در منطقه ۲ شهرداری تهران» مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گزارش کمیسیون را قرائت کرد.

الویری گفت: این لایحه مربوط به دو پروژه است که سقف انجام این دو پروژه بیشتر از سقف مجازی است که به شهردار اختیار داده شده است. بررسی‌های این دو پروژه انجام شده به مناقصه هم گذاشته شده و اعداد و ارقام آن مشخص است. ما باید برای انجام دو پروژه به شهردار مجوز بدهیم. این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه به اتفاق آرا به تصویب رسیده است.

در ادامه محمد سالاری سوال کرد: فلسفه اینکه این پروژه به شورا آمده است چیست؟ آیا اختیارات شهردار تهران به این میزان نیست؟ که محسن هاشمی در پاسخ به سالاری گفت: سقف اختیارات شهردار ۸۰ میلیارد تومان است اما شهرداری قراردادی با رقم بالاتر می‌خواهد امضا کند.

همچنین احمد مسجدجامعی در مخالفت با این لایحه گفت: بحثی در گذشته داشتیم که شورا ماشین امضای شهرداری نیست. الان شما می‌گوئید شهرداری کارها را انجام داده، مناقصه برگزار کرده و به قرارداد رسانده و رقم قرارداد معلوم شده است. حتی رقم قرارداد به ریز آمده است. این یعنی چه؟ همه کارها انجام شده و الان می‌خواهند به لحاظ شکلی فقط از ما امضا بگیرند.

وی افزود: شأن شورا بیش از این باید رعایت شود. این پروژه به چه دلیل باید انجام شود و ما باید آن را تائید کنیم؟ اینکه کلنگ این پروژه باید در دوره ما بخورد، معنایی ندارد، این فضا حس خوبی برای من نداشت.

در نهایت این لایحه به رأی گذاشته شد با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.

در پایان جلسه شورای شهر تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به پرسش خبرنگاران پاسخ داد و در رابطه با بازدید معاون رئیس جمهور از بهشت زهرا و مرکز پسماند آن منطقه اضافه کرد: این طور که به من گفتند ایشان برای گل گذاشتن بر مزار شهدای سلامت حضور پیدا می‌کنند و بعد از آن هم سری به آراد کوه می‌زنند، تا از بعضی اقداماتی که شهرداری تهران آنجا انجام داده بازدید کنند.

هاشمی در مورد ماجرای استعفای خلیل‌آبادی گفت: با ایشان جلسه‌ای داشتم و انتقادهایی را نسبت به روش‌های هئیت رئیسه و بعضی اعضا داشتند که تذکراتشان به ثمر نمی‌نشیند و با توجه به اینکه نماینده‌ی اهالی شهرری هستند، می‌گفتند نتوانستند به خوبی مشکلات شهرری را دنبال کنند و قرار شد در هئیت رئیسه این مسائل عنوان شود و نهایتاً با استعفای ایشان مخالفت شد، این موضوع قابل حل است و امیدواریم ایشان را در صحن شورا ببینیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد کاندیداهای مطرح در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما الان دو گروه داریم که با هم رقابت می‌کنند، ۴۰ سال است که در جمهوری اسلامی همینطور است، قبلاً چپ و راست با هم رقابت می‌کردند، اما الان اصولگرا و اصلاح‌طلب با هم رقابت می‌کنند و ناخودآگاه هر کدام از کسانی که به عنوان نامزد احتمالی مطرح هستند، وابستگی به یکی از این جناح‌های سیاسی را دارند.

وی افزود الان هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان در بلاتکلیفی قرار دارند و به نظر می‌آید، بلاتکلیفی اصولگرایان درباره‌ی کاندیدا شدن آقای رئیسی باشد، چون اگر ایشان کاندیدا شود خیلی‌ها دیگر کاندیدا نخواهند شد و بعد از ایشان هم مسئله کاندیدا شدن آقای قالیباف مطرح است که در این صورت باز هم خیلی‌ها کاندیدا نخواهند شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در مورد اصلاح‌طلبان هم، نظرها کم کم به سمت کاندیداتوری حسن خمینی رفت که بعد با پیشنهاد مقام معظم رهبری ایشان کناره گرفت و بحث انتخاب کاندیدا مجدد مطرح شد.

هاشمی اظهار کرد: به بنده هم به عنوان یکی از اعضای حزب کارگزاران پیشنهاد شد، البته این به معنای آن نیست که من خودم قبول کرده باشم، بلکه در شورای مرکزی اصلاح‌طلبان اسم من هم مطرح شده و دوستان لطف فرمودند و اسم من را به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی که احتمالاً قرار است در موردم دفاعی صورت بگیرد قرار دادند و در مجموع همه ما در یک بلاتکلیفی برای شرکت در انتخابات هستیم.

کد خبر 488260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.