خواهرخواندگی به تحکیم روابط دوستی دو شهر اصفهان و سمرقند کمک می‌کند

شهردار سمرقند گفت: خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و سمرقند برای تحکیم روابط دوستی بین دو شهر باید زودتر اجرایی شود از این رو پیش نویس یادداشت تفاهم‌نامه همکاری را تا چند روز آینده برای اصفهان ارسال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "بابر میرزا آبلاقل اف" در دیداری آنلاین با شهردار اصفهان اظهار کرد: سمرقند یکی از شهرهای متمدن جهان به شمار می‌آید و نه تنها یک شهر باستانی بلکه شهر علم و فرهنگ محسوب می‌شود.

وی افزود: در شهر سمرقند بیش از ۱۰ دانشگاه عالی، ۸۰ هنرستان و آموزشگاه و بیش از ۱۰ مدرسه همچنین مرکز مطالعات باستان‌شناسی و مرکز تحقیقات پرورش گل و یکی از مراکز آموزشی سازمان یونسکو مستقر است.

شهردار سمرقند با بیان اینکه در شهر سمرقند ۴۱۲ اثر معماری، ۲۳ مرکز دیدنی و در مجموع ۴۹۰ مرکز معماری و فرهنگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: شهر سمرقند در سال ۲۰۰۱ به لیست شهرهای باستانی یونسکو پیوست؛ این شهر یک رصدخانه مشهور دارد و مجموعه باستان‌شناسی افراسیاب و مجموعه زیارتی سه ادیان مختلف نیز در آن واقع شده است.

وی با بیان اینکه شهر سمرقند ۱۵۰ هتل و بیش از ۱۰۰ شرکت گردشگری فعال دارد، گفت: در این شهر ۸۰۰ نفر در صنعت هتل‌داری و پذیرایی از گردشگران فعال هستند و خوشبختانه مقامات بلندپایه این کشور به مسائل رشد توریست و اقتصاد و بهبود وضعیت سرمایه گذاری توجه ویژه‌ای دارند.

بابر میرزا آبلاقل اف با تأکید بر زندگی مسالمت‌آمیز نمایندگان ادیان مختلف در شهر سمرقند، افزود: این شهر با شهرهای زیادی در جهان روابط فرهنگی و تاریخی دارد و روز به روز بر گسترش این روابط می‌کوشد.

وی با اشاره به ضرب‌المثل «شنیدن کی بود مانند دیدن» گفت: این ضرب‌المثل در بین سمرقند و اصفهان مشترک است، از این رو دعوت می‌کنیم به شهر سمرقند سفر کرده و زیبایی‌های این شهر باستانی را از نزدیک ببینید.

شهردار سمرقند اظهار امیدواری کرد: بین اصفهان و سمرقند روابط خوبی برقرار و زمینه تعامل و همکاری‌های گسترده فراهم شود چرا که این دو شهر می‌توانند موضوع توریست را به طور مشترک توسعه دهند.

وی گفت: باید خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و سمرقند برای تحکیم روابط دوستی بین دو شهر زودتر اتفاق بیفتد؛ به همین دلیل پیش‌نویس یادداشت تفاهم‌نامه همکاری را تا چند روز آینده برای اصفهان ارسال خواهیم کرد.

کد خبر 488255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.