ارز مورد نیاز وزارت بهداشت برای واردات واکسن تامین می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هر گونه درخواست و اعلام وزارت بهداشت جهت پرداخت ارز بابت واردات واکسن تأمین می‌شود، گفت: : امروز بانک مرکزی حداقل ۱۰۰ میلیون دلار دیگر با نرخ ارز ترجیحی برای این منظور تخصیص داد تا با اعلام وزارت بهداشت پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ضرورت تأمین واکسن کرونا و انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا قطعاً باید مهمترین دغدغه کشور باشد.

وی افزود: بانک مرکزی از همان ابتدا علی‌رغم همه محدودیت‌های نقل و انتقال مالی ناشی از تحریم تمام تلاش خود را برای تأمین ارز مورد نیاز واردات واکسن بر اساس سفارش وزارت بهداشت و درمان به عمل آورده است. بر مبنای قرار داده کوواکس ۱۷۸ میلیون دلار برای ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن تخصیص و قسط آن نیز پرداخت و واردات آن آغاز شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هر گونه درخواست و اعلام وزارت بهداشت جهت پرداخت ارز بابت واردات واکسن تأمین می‌شود، گفت: تاکنون نیز بر اساس میزان تقاضا و درخواست برای خرید واکسن از کشورهای روسیه و چین، ارز لازم تأمین و واردات انجام شده است.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر نیز تخصیص ارز برای واردات با ارز نیمایی، بر اساس دستور رئیس جمهور در اولویت تأمین است، افزود: بنگاه‌های بزرگ توانمند می‌توانند در انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود با هماهنگی وزارت بهداشت نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: امروز نیز بانک مرکزی حداقل ۱۰۰ میلیون دلار دیگر با نرخ ارز ترجیحی برای این منظور تخصیص داد تا با اعلام وزارت بهداشت پرداخت کند. این روند تأمین ارز بر مبنای درخواست‌ها تداوم خواهد داشت.

کد خبر 488233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.