طرح ایده‌های خلاق روتردام برای مبارزه با کرونا

مدیران کلانشهر روتردام در هلند مبلغ سه میلیون یورو را برای رویکردهای خلاقانه مبارزه با بحران کرونا در نظر گرفته‌اند. آن‌ها قصد دارند از کرونا به عنوان فرصتی بزرگ برای ایجاد رونق بیشتر در شهر بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیش از هفت سال از آغاز سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزان روتردام در راستای توسعه رویکردهای نوآورانه برای حل چالش‌های پیش روی شهروندان می‌گذرد که این بار شهردار از تخصیص بودجه سه میلیون یورویی برای به پایان رساندن شیوع بیماری کووید -۱۹ از این طریق خبر داده است. مقامات شهر ادعا کرده‌اند که می‌خواهند از روتردام شهری بسیار قدرتمندتر و موفق‌تر از دوران ماقبل گسترش ویروس کرونا به وجود آورند و در این زمینه، سرمایه‌گذاری در نوآوری‌های می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

مدیران روتردام از خلاقان شهر دعوت کردند ایده‌های خود را برای رهایی از کرونا و مهم‌تر از آن، به منظور بهبود شرایط زندگی در پساکرونا ارائه دهند. شهردار نیز وعده داد که پیاده‌سازی بهترین طرح‌ها را تحت حمایت مالی خود قرار می‌دهد و زمینه را برای به پایان رساندن تمام پروژه‌ها فراهم می‌آورد. برای این کار، ابتدا طرح‌های پیشنهادی توسط متخصصان شهری مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و پس از تأیید هر یک، به سرمایه‌گذاران داوطلب برای پیاده‌سازی پروژه تحویل داده می‌شود.

طرح توسعه خلاقانه روتردام در سال ۲۰۲۰ داوطلبان زیادی را به رقابت دعوت کرد که طی آن، ۴۷ ایده به عنوان بهترین نوآوری‌ها برگزیده شد. برنامه‌های برتر شامل پروژه‌هایی برای افزایش امکان ورود شهروندان روتردامی به بازار کار، یک رویکرد خلاقانه برای توزیع درختان رایگان در میان شهروندان برای کاشت آن‌ها در محل زندگی خود جهت خنک‌سازی شهر و یک کارگاه برای آموزش ایجاد محتوای دیجیتالی به جوانان علاقمند بود. البته اجرای این پروژه‌ها قرار است اولویت بندی شود و به ترتیب اهمیت برای رونق شهری در پساکرونا به مرحله اجرا درآید.

کد خبر 488220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.