بورس امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۴۵.۰۴۴ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۵.۶ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت رشد ۲.۸۲۵ واحدی به سطح ۱.۲۱۹.۶۹۹ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۹۹ واحدی در سطح ۴۳۱.۶۷۳ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۲۳ درصد و شاخص هم وزن کاهش ۰.۰۲ درصد را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۴۵.۰۴۴ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۵.۶ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۴.۹ واحدی به سطح ۱۷.۷۸۴ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۷۹۵.۰۵۵ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۷۹۵ میلیون برگه سهم بود.

عرضه ۲۲۷ میلیون برگه سهمی حقوقی بانک ملت منجر به افزایش عرضه در کل بازار شد.

بورس امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بازار جهانی

قیمت مس به اوج ۳۲ ساله خود رسید. مس همگام با فولاد در حال رشد است و با تقویت مارجین فولادسازان در چین، سنگ آهن هم به سقف تاریخی نزدیک می‌شود. قیمت‌های محصولات مرتبط با ورق در دنیا و ناحیه CIS صعودی و رشد قابل ملاحظه دارد. روز دوشنبه قیمت اسلب و ورق گرم ۷.۲+ درصد افزایش و به رکورد قیمت ۱۰ ساله رسیده و به نظر می‌رسد این روند تداوم دارد و شاخص قیمت جهانی سنگ آهن روز دوشنبه با رشد ۱.۹ درصد از رکورد قیمت ۱۰ ساله عبور کرد و به سمت رکورد تاریخی ۱۹۲ دلار در حال حرکت است.

صبا تأمین اولین گام را برداشت

انتشار نخستین اوراق اجاره با هدف حمایت از بازار سرمایه و در چهارچوب تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها توسط شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین با ۱,۰۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

حضور بانک‌ها در سرمایه گذاری در شرکت‌ها

در حالی‌ که بودجه امسال، بانک‌ها را مجاز به مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری تا ۴۰ درصد از منابع آنها دانسته است، یک مقام مسؤول در بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد بانک‌ها بیش از این سرمایه‌گذاری کنند و فقط ۱۰ درصد می‌توانند در شرکت‌ها سهم داشته باشند به گزارش «ایسنا» تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال به بانک‌ها اجازه می‌دهد از محل منابع خود تا ۴۰ درصد در طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت کنند و پنج سال بعد از بهره‌برداری، آنها را واگذار کنند. در حالی‌ که پیش از این، قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، بانک‌ها را از این مشارکت منع کرده بود. در این زمینه، عباس معمار نژاد، معاون امور بانکی وزیر اقتصاد تاکید می‌کند فراهم شدن این امکان برای بانک‌ها به معنای بنگاه‌داری نیست، زیرا متولی اکثر سرمایه‌گذاری‌های بزرگ کشور، بانک‌ها هستند.

تغییرات در بورس کالا

خودرو سازان مکلف‌اند انواع خودروهای تعیین شده توسط شورای رقابت را صرفاً از طریق بورس کالا عرضه کنند، گفت "قیمت پایه عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت مصوب شورای رقابت است."

محمد حسن ابراهیمی سرو علیا عضو هیأت مدیره سازمان بورس می‌گوید "در پی مخالفت سهامداران با قیمت گذاری دستوری کالاها، سازمان بورس نیز مخالفت خود را با این رویکرد به مجلس و دولت اعلام کرد و خوشبختانه حمایت‌هایی از طرف آن‌ها انجام شد که حذف رویکرد قیمت گذاری از بازار سرمایه را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس خبر داد، دسترسی تمام سهامداران به ۵ مظنه برتر

روح الله دهقان مزیت اجرای این مصوبه را دسترسی یکسان به اطلاعات برای تصمیم‌گیری‌های بهتر سهامداران دانست.

بورس امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

عرضه بلوک پتروشیمی اصفهان

شصفها

به اطلاع می‌رساند تعداد ۲۲,۲۴۰,۸۵۹ سهم معادل ۷/۴۱ درصد سهام غیر مدیریتی شرکت پتروشیمی اصفهان در نماد معاملاتی (شصفها ۴) به طور (نقد پرداخت کل ثمن معامله مطابق با رویه جاری تسویه و پایاپای (t+2)) با قیمت پایه هر سهم ۱۴۰،۹۸۲ ریال، امروز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ به فروش می‌رسد.

خریدار بلوک قبلی پتروشیمی اصفهان، پالایش نفت اصفهان بود و به نظر می‌رسد خریدار جدی این بلوک نیز «شپنا» باشد. مدیران پالایشگاه اصفهان قبلاً اعلام کرده اند، جهت تشکیل بزرگترین پتروپالایش کشور، قصد خرید سهام پتروشیمی اصفهان را دارند. از این رو گمانه زنی‌ها حکایت از خرید این بلوک شصفها توسط شپنایی ها دارد.

باید منتظر ماند و دید شپنا چقدر برای تشکیل یکی از بزرگترین پتروپالایش‌های کشور مدنظر خود منابع کنار گذاشته است.

اخبار شرکت‌ها

پذیره نویسی دارو پخش

اعلامیه پذیره نویسی عمومی شرکت کارخانجات دارو پخش

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-99A-148 مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۲و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۳۹۹/۰۹/۲۳ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۷۵۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، تعداد ۷۳۷,۶۱۰,۸۴۱ سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد ۱۲,۳۸۹,۱۵۹ سهم ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ لغایت تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۴ و شماره حساب‌های زیر جهت واریز وجوه تعیین شده است.

صورت مالی ۶ ماهه وتوصا

اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ (حسابرسی نشده) شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازای هر سهم ۱۸ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰% افت داشته است. وتوصا با سرمایه ثبت شده ۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مبلغ ۷۳,۵۳۸ میلیون ریال سود محقق کرده است.

سشرق و افشای با اهمیت

افشای اطلاعات با اهمیت (دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات - گروه الف) منتهی به سال مالی ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ شرکت سیمان شرق

بورس امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

رشد ۲۴۲ درصدی فروش غگل

اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ (حسابرسی نشده) شرکت گلوکوزان شرکت گلوکوزان در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازای هر سهم ۱۴۷ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴۲% افزایش داشته است. غگل با سرمایه ثبت شده ۶,۱۰۶,۸۲۴ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مبلغ ۸۹۴,۷۲۲ میلیون ریال سود محقق کرده است.

اخابر، شناسایی ۴۹ تومان سود

صورت‌های مالی تلفیقی سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ (حسابرسی نشده) شرکت مخابرات ایران شرکت مخابرات ایران در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۰ درصد در این دوره به ازای هر سهم ۴۹۱ ریال سود محقق کرده است. اخابر با سرمایه ثبت شده ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۲۹,۴۸۶,۸۵۳ میلیون ریال سود محقق کرده است. نکته مهم: در مواردی که شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته باشد آهنگ رشد و یا افت سود خالص دارای اهمیت خواهد بود و نرخ رشد سود هر سهم کم اهمیت تلقی می‌شود.

واتی، رشد ۷۲ درصدی سود

اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ (حسابرسی نشده) شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند (سرمایه گذاری آتیه دماوند) شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند (سرمایه گذاری آتیه دماوند) در دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازای هر سهم ۴۳ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد افزایش داشته است. واتی با سرمایه ثبت شده ۴,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مبلغ ۱۹۵,۴۲۵ میلیون ریال سود محقق کرده است.

نقشه بازار

بورس امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 488196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • قاسمی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    چرا هروز سرمایه ما در بورس کمتر میشه چه نقشه ای برای سرمایه ما قشر ضعیف کشیده اید به خدا من با ۶۰ سال سن هیچ پس ااندازی جز این پول ندارم لظفا فکری کنید