فرصت جهان برای مقابله با بحران اقلیمی رو به اتمام است

سازمان ملل هشدار داد: فرصت جهانیان برای مقابله با بحران تغییرات اقلیمی رو به پایان است.

به گزارش ایمنا، این سازمان در گزارشی تازه تاکید کرد: ۲۰۲۱ باید سال اقدام به منظور حفاظت از انسان‌ها در برابر پیامدهای فاجعه بار تغییرات اقلیمی باشد. زمان برای مقابله با این بحران زیست محیطی به سرعت رو به پایان است و همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ نیز نتواست روند پیشروی بی امان این بحران را مهار کند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفت: ما در لبه پرتگاه قرار داریم. ۲۰۲۱ سال کلیدی برای آینده بشریت است و همانطور که گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) نشان می‌دهد ما وقتی برای تلف کردن نداریم چرا که با اختلالات اقلیمی روبرو هستیم.

وی از کشورها درخواست کرد تا به جنگ و ستیز با طبیعت پایان دهند.

در گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) آمده است که ۲۰۲۰ یکی از گرم‌ترین سال‌های ثبت شده بوده است و انباشت گازهای گلخانه‌ای به رغم تعطیلی در بخش‌های اقتصادی که پیامد شروع همه‌گیری بوده، افزایش یافته است.

دبیر کل سازمان ملل گفت: سال گذشته حوادث جوی و اختلالات اقلیمی ناشی از تغییرات آب و هوایی تحت تأثیر فعالیت بشر، زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده، معیشت آنان را از بین برده و میلیون‌ها نفر را از خانه‌های خود آواره کرده است.

وی افزود: ۲۰۲۱ سال اقدام است. کشورها باید به تعهد خود مبنی بر به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ پایبند باشند. آنها باید اکنون اقدام کرده و از مردم در برابر تأثیرات مخرب تغییرات اقلیمی محافظت کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 488195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.