جوجه‌ریزی در فروردین‌ماه کاهش نیافته است

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان با رد خبر کاهش جوجه‌ریزی در فرودین ماه، گفت: اگر این روند افزایش تقاضا ادامه داشته و تولید مرغ نیز افزایش نداشته باشد، با افزایش مجدد قیمت مرغ رو به خواهیم بود.

فرهاد جعفریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با افزایش قیمت جوجه یک روزه اظهار کرد: کاهش جوجه‌ریزی صحت نداشته جوجه‌ریزی با همان روند سال‌های قبل در حال انجام است اما امسال مصرف کننده تمایل بیشتری به گوشت سفید و مرغ پیدا کرده و تقریباً گوشت قرمز را از سبد مصرف خود حذف کرده است، بنابراین اگر این روند افزایش تقاضا ادامه داشته و تولید مرغ نیز افزایش نداشته باشد، با افزایش مجدد قیمت مرغ رو به خواهیم بود.

وی افزود: تا پایان فروردین ماه جوجه‌ریزی نسبت به اسفند ماه افزایش نیز داشته است و داده‌های آن نیز کاملاً در سامانه رهتاب ثبت شده که این موضوع را تأیید می‌کند. این رقم به بیش از ۷ میلیون خواهد رسید.

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان گفت: جوجه هست اما گران است، تولید کنندگان جوجه یک روزه سال گذشته ضرر و زیان زیادی متحمل شدند، امسال جوجه در بازار موجود است اما به دلیل کمبود آن، رقابت بر سر خریدن جوجه منجر به افزایش قیمت آن شده به طوری که بر اساس گزارش‌های شفاهی مرغداران قیمت جوجه یک روزه تا قیمت نزدیک به هفت هزار تومان نیز رسیده است.

جعفریان افزود: با توجه به نیاز بازار، لازم است تولید نیز افزایش یابد، اما افزایش تولید مرغ نیازمند برنامه‌ریزی مطمئن و تهیه ملزومات آن است.

کد خبر 488144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.