چند درصد آمریکایی‌ها واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند؟

تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً ۱۳۰ میلیون فرد ۱۸ سال به بالا، به عبارتی ۵۰.۴ درصد از جمعیت بزرگسالان در آمریکا، حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. علاوه بر این حدود ۸۴ میلیون فرد بزرگسال یا ۳۲.۵ درصد از جمعیت بزرگسالان آمریکا، هر دو دوز واکسن را دریافت کرده و در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شده‌اند. آمار منتشر شده نشان می‌دهد که ۸۱ درصد بزرگسالان بالای ۶۵ سال، حداقل یک دوز واکسن و ۶۶ درصد آن‌ها هر دو دوز را تزریق کرده‌اند.

افراد باید آگاه باشند که دریافت واکسن کووید -۱۹ نه تنها برای حفظ سلامتی خود آنها، بلکه برای حفظ سلامتی اعضای خانواده و حتی همه افراد جامعه بسیار مهم و حیاتی است. میزان واکسیناسیون در ایالات متحده آمریکا در هر ایالت متفاوت است، به طوری که ایالت نیو همپشایر، بیشترین میزان واکسیناسیون (۷۱.۱ درصد) را به خود اختصاص داده است پس از آن نیز ایالات کنتیکت، مین، ماساچوست و نیومکزیکو، بیشترین میزان واکسیناسیون را داشتند.

علاوه بر این ایالاتی با کمترین میزان واکسیناسیون شامل تنسی، لوئیزیانا، آلاباما و می سی سی پی می‌شود، به طوری که میزان واکسیناسیون در این ایالات کمتر از ۴۰ درصد است. بر اساس گزارشات منتشر شده، به نظر می‌رسد که جنسیت، یکی از عوامل اثرگذار بر تفاوت میزان واکسیناسیون افراد است. تقریباً ۶۰ درصد افرادی که در ایالات متحده آمریکا واکسن کووید -۱۹ را دریافت کرده‌اند، زن هستند.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (NPR)، پس از گذشت ماه‌ها محدودیت برای دریافت واکسن کووید -۱۹، هر فرد بزرگسال می‌تواند برای دریافت واکسن ثبت نام کند. ایالاتی مانند هاوایی، ماساچوست، نیوجرسی، اورگن، رود آیلند و ورمونت که برای واکسیناسیون محدودیت سنی در نظر گرفته بودند واکسیناسیون افراد بالای ۱۶ سال را از روز دوشنبه آغاز کردند.

کد خبر 488069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.