خرید موبایل هوشمند از شرکت معتبر

تلفن‌های هوشمند که از اواخر سال ۲۰۰۰ میلادی با عرضه آیفون، ورود پرحاشیه خود را به بازار آغاز کرد، امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی برای انسان‌ها شناخته می‌شود.

این نوع تلفن‌ها، دستگاه‌های الکترونیکی هستند که به لطف ویژگی‌های سخت افزاری قوی و سیستم عامل‌های مدرن، از دستگاه‌های ارتباطی عادی متمایز می‌شوند. موبایل‌های هوشمند می‌توانند در کنار عملکردهای اصلی تلفن برای تماس و ارتباط صوتی، جهت وبگردی، پخش فایل‌های چندرسانه‌ای، تماس‌های تصویری و تمامی فعالیت‌هایی که در قالب خدمات الکترونیکی ارائه می‌شود، به کمک اپلیکیشن‌های مخصوص آن، استفاده گردند.

تلفن‌های هوشمند معمولاً حاوی تعدادی تراشه مدار مجتمع فلزی نیمه‌هادی و حسگرهای مختلف، در کنار سایر ابزارها نظیر دوربین، میکروفون، بلندگو و … هستند که باعث می‌شود تا بتوان از آنها در زمینه‌های گوناگون استفاده کرد. از حسگرهای به کار رفته در تلفن‌های همراه هوشمند امروزی می‌توان به حسگرهای مغناطیس سنج، سنسورهای مجاورت، فشارسنج، ژیروسکوپ و … اشاره نمود. این دستگاه‌ها همچنین از پشتیبانی پروتکل‌های ارتباطی بی سیم (مانند بلوتوث، Wi-Fi یا ناوبری ماهواره‌ای) بهره‌مند هستند.

خرید موبایل هوشمند

با پیشرفت علم و فناوری، موبایل‌های هوشمند امروزه دستگاه‌هایی فراتر از ابزارهای ارتباطی شناخته می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به عنوان یک کامپیوتر کوچک نیز دسته‌بندی نمود. اگر بخواهیم چند مثال از کاربردهای این دستگاه‌ها که موجب شده است تا اکثر مردم دنیا اقدام به خرید موبایل هوشمند نمایند، بیان کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- برقراری تماس صوتی، تصویری و ارسال پیامک

۲- استفاده از خدمات الکترونیکی به کمک اپلیکیشن‌های خدماتی

۳- تاکسی‌یابی

۴- تصویربرداری و اسکن مدارک و اسناد

۵- ذخیره سازی داده‌ها

۶- وبگردی، دانلود و آپلود داده‌ها

۷- ضبط مکالمات، تصاویر و ویدیوها

۸- بازی و سرگرمی

۹- پیام‌رسانی

۱۰- گوش دادن به موسیقی و آهنگ

۱۱- مسیریابی و نقشه خوانی

۱۲- بررسی آب‌وهوا و دمای شهرها

اگر شما هم قصد خرید موبایل هوشمندی را دارید، بهتر است در ادامه مقاله با «موبایل کمک» همراه باشید تا به موضوع خرید گوشی هوشمند و بررسی مدل‌های مناسب برای خرید بپردازیم.

خرید موبایل هوشمند از شرکت معتبر

راهنمای خرید موبایل هوشمند

برای خرید اسمارت فون ها تلفن‌های هوشمند امروزی، لازم است تا به فاکتورهای مختلفی توجه شود که اگر بخواهیم به ترتیب به این موارد بپردازیم، می‌توان گفت:

- بازه قیمتی: ابتدا باید تعیین کنید تا چه مقدار هزینه و بودجه برای خرید یک گوشی هوشمند در نظر گرفته‌اید. اگر قصد خرید یک گوشی اپل دارید، بهتر است بدانید آیفون‌ها جز گران‌ترین گوشی‌های بازار هستند که قیمت آن‌ها از گوشی‌های اندرویدی بالاتر است. به عنوان مثال، برای خرید موبایل هوشمند لازم است به این نکته توجه کنید که برندهای شیائومی و هواوی، معمولاً قیمت کمتری نسبت به گوشی‌های سامسونگ و اپل دارند و بازار آن‌ها در کشور ایران بسیار مناسب است.

- نوع کاربری: در مرحله دوم برای خرید تلفن هوشمند، بهتر است نوع کاربری که از گوشی خود انتظار دارید را در نظر بگیرید. بهتر است برای خرید گوشی اندروید یا IOS، یک لیست از خواسته‌هایی که دارید را تهیه کرده و شروع به ثبت نیازمندی‌های خود نمائید. حال باید بین گوشی‌هایی که در بازه بودجه شما قرار دارند، یک مقایسه را انجام دهید. به عنوان مثال، گوشی‌های امروزی را می‌توان از جهت ماندگاری باتری و شارژ موبایل، تصویربرداری، بازی و پردازش سنگین، تماشای فیلم و وبگردی و … تقسیم‌بندی نمود.

- سیستم عامل: برای خرید یک موبایل هوشمند، این را بدانید که تنها دو سیستم عامل آندروید و IOS وجود دارد که هردو آن‌ها شامل برنامه‌ها و بازی‌های مختلفی می‌شوند؛ بنابراین از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. بهتر است در انتخاب پلتفرم برای خرید موبایل هوشمند، سیستم عاملی را تهیه کنید که کار کردن با آن برای شما راحت‌تر است.

راهنمای خرید موبایل هوشمند | قسمت دوم

در ادامه مواردی که برای خرید تلفن همراه هوشمند، لازم است به آن‌ها توجه داشته باشید، همچنین فاکتورهای زیر را می‌توان بیان کرد که عبارت‌اند از:

- ویژگی‌های تلفن همراه: بهتر است قبل از خرید، با مشورت از افراد باتجربه و فروشندگان، از ویژگی‌ها و خصوصیات تلفنی که قصد خرید آن را دارید، آگاه شوید. فاکتورهای مهمی که در مورد ویژگی‌های گوشی هوشمند وجود دارند، عبارت‌اند از:

  • طراحی: در طراحی لازم است به مواردی از جمله وزن، سنگینی، ابعاد گوشی هوشمند، لک برداری، لیز خوردن و خمیدگی تلفن و … توجه شود.
  • صفحه نمایش: اگر قصد خرید یک گوشی موبایلی را دارید که بتوانید با دیدن آن از تماشای فیلم‌ها و فعالیت‌های روزمره، لذت کامل را ببرید، پیشنهاد ما خرید گوشی‌های با رزولوشن و تراکم پیکسلی FHD است. همچنین در انتخاب و خرید موبایل هوشمند، به فناوری ساخت صفحه نمایش گوشی از جمله فناوری‌های صفحه نمایش OLED، LCD, TFT توجه کنید.
  • عملکرد پردازنده: مهم‌ترین شاخصه‌ای که بهتر است همواره در خرید گوشی هوشمند به آن توجه شود، عملکرد پردازنده است. این ویژگی از آنجایی برای شما مهم می‌شود که هرروز با تلفن همراه هوشمند خود سروکله خواهید زد و با پیشرفت فناوری و حجیم‌تر شدن برنامه‌ها و اطلاعات، لازم است گوشی خود را از نظر عملکرد پردازنده بهبود بخشید. برای این ویژگی بهتر است تراشه‌های دستگاه‌های موبایل مورد نظر خود را از نظر مدل و تعداد هسته‌های آن بررسی کنید.
  • رام و حافظه داخلی: دو مشخصه مهم دیگر، بررسی گوشی تلفن همراه هوشمند از نظر حافظه داخلی و رام است. هرچقدر رام یا ROM یک تلفن بیشتر باشد، حافظه بیشتری برای انجام پردازش‌ها در اختیار شما قرار دارد که می‌تواند سرعت تلفن شما را افزایش دهد. از طرف دیگر، ظرفیت بیشتر فضای داخلی یا Ram، به شما اجازه می‌دهد بدون وارد کردن حافظه خارجی، اطلاعات بیشتری را داخل گوشی خود ذخیره کنید.
کد خبر 488005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.