آغاز انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون دکتری از امروز

دفترچه انتخاب رشته های مقطع دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز ) سال ۱۴۰۰ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، دفترچه راهنمای انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون ورودی مقطع دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز ) سال ۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

آن دسته از متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، می‌توانند از امروز دوشنبه ۳۰ فروردین تا روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ داوطلب در آزمون دکتری ۱۴۰۰ مجاز شدند و بدون لحاظ ظرفیت دانشگاه‌ها آزاد اسلامی، امسال ۱۲۰ هزار و ۳۲ نفر در آزمون دکتری دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم پذیرفته خواهند شد.

متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته و علاقه مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است با کد دسترسی مندرج در کارنامه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی شده، اقدام کنند.

مصاحبه‌های تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰ از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود و به مدت دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد. بیش از سه برابر ظرفیت، داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معرفی شدند و بر اساس حدنصابی که دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند پذیرش انجام می‌شود.

به عبارت دیگر مجموعاً حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و ۵۰ درصد نمره داوطلب بر اساس آزمون و ۵۰ درصد نیز بر اساس مصاحبه خواهد بود و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله اول معرفی و مرحله مصاحبه، حدنصاب نمره محاسبه خواهد شد.

کد خبر 487873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.