۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
باغبان شهر تهران

عضو شورای شهر تهران به مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران به واسطه ۵۰ سال فعالیت در زمینه توسعه فضای سبز تهران عنوان «باغبان شهر تهران» را داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجدجامعی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"باغبان شهر تهران

با توجه به این شعر سعدی که اول اردیبهشت ماه جلالی / بلبل گوینده بر منابر قضبان، لازم است از آقای مهندس مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران تشکر ویژه‌ای بکنم؛ ایشان ۵۰ سال در این زمینه فعالیت داشته است و من عنوان باغبان شهر تهران را برای ایشان انتخاب کرده‌ام.

اگر امروز نشاط و طراوتی را در شهر تهران می‌بینیم حاصل پیگیری مداوم افرادی چون مهندس مختاری است و بنابراین برخود لازم دیدم از تلاش‌های ایشان و همکاران پرتلاش و زحمتکش سازمان بوستان‌ها تشکر و قدردانی کرده باشم.

در همان سال‌ها که در شورا مسئولیت داشتم؛ شبکه آب خام برای باغات و فضای سبز به مثابه شبکه دوم آب تهران بود که بسیار برای آن زحمت کشیده شد. درواقع آبیاری فضای سبز با استفاده از آب خام، آبیاری مکانیزه و بازچرخانی آب نتیجه زحمات همکاران ما در سازمان بوستان‌هاست.

از مهم‌ترین اقداماتی که همیشه در حاشیه مانده است؛ ساماندهی و ایجاد شبکه آبیاری جنگل‌های پیرامون پایتخت است که البته مرحوم ساعی با ایجاد پارک ساعی که پیش تر به آن جنگل ساعی گفته می‌شد، بنیان جنگل‌کاری در شهر تهران را گذاشت و یاد ایشان را هم گرامی می‌دارم.

اگر در سال ۱۴۰۰ نگاهی به شناسنامه کاری آقای مختاری کنیم شاهد خواهیم بود که دست کم فضای سبز شهر تهران با کار، تلاش و مدیریت ایشان در طی نیم قرن همراه بود که از مهم‌ترین اقدامات این سال‌ها گسترش چشمگیر کمربند سبز تهران و احداث بوستان‌های محله‌ای است.

تهران از دهه ۵۰ از تنفس‌گاه‌های مصنوعی و طبیعی چون بوستان‌های جنگلی چیتگر و لویزان و سرخه حصار برخوردار بوده است و سند ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر به دوره سوم شورای اسلامی می‌رسد اما در سال‌های اخیر به حفظ طرح‌های میراث طبیعی تهران در این طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه توجه بیش‌تری شد. "

کد خبر 487866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.