قاتل دختر بچه در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد

کشف بیش از یک تن مواد مخدر، کلاهبرداری نجومی از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال، دستگیری اعضای باند کلاهبرداری با فریب اقامت در اروپا، کشف ۳۰ میلیاردی کالای قاچاق، مرگ کودک خردسال بر اثر برق گرفتگی، دستگیری سارق حرفه‌ای و دستگیری قاتل فراری را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از یک تن انواع موادمخدر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان در مرزهای سیستان و بلوچستان خبر داد.

احمدعلی گودرزی افزود: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم ایران اسلامی، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی اسفندک دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدفمند و اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند، محموله مواد مخدر را کشف کنند.

کلاهبرداری نجومی از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال

معاون فنی پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش ارز دیجیتال در خانه از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

علی نیک نفس افزود: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عدم آگاهی کاربران از رمز ارزها و نبود قوانین و مقررات در خصوص ساماندهی این نوع ارزهای دیجیتال در کشور، ضمن ایجاد صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی با نام و تصویر افراد مشهور، با وعده اهدا بیت کوین نسبت به تشویق جویندگان کار جهت ثبت نام در یک «صرافی آنلاین ارز دیجیتال» اقدام به دریافت حساب کاربری کاربران کرده و با پرداخت سودهای کاذب و موقت از قربانیان کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران سایبری با بهره‌گیری از شگردهای مختلف نظیر ایجاد فراخوان برای سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه از کاربران به شیوه «پانزی» کلاهبرداری می‌کنند و در برخی موارد نیز کلاهبرداری از طریق فروش دستگاه‌های تولید رمز ارز غیرمجاز و قاچاق با قیمت‌های گزاف به افراد رخ می‌دهد، همچنین فروش رمز ارزهای جعلی یا شبیه‌سازی شده نیز از دیگر شگردهای رایج کلاهبرداران حرفه‌ای در این حوزه است.

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری با فریب اقامت در اروپا

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با ادعای اخذ ویزای اقامت در کشورهای اروپایی از ۴۰ شهروند تهرانی ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

قاسم دستخال افزود: پنجم آذر سال گذشته پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری با ترفند «اخذ ویزا و اقامت در کشورهای اروپایی» با شکایت دو نفر از شهروندان به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

وی ادامه داد: شاکیان پرونده اظهار کردند، با متهم در فضای مجازی که تبلیغ تورهای سفرهای خارجی و اخذ ویزا می‌کرد آشنا شده‌اند و پس از ارتباط و تماس تلفنی، متهم مدعی شد دارای نفوذ در سیستم اداری و حکومتی کشور است و توانایی اخذ ویزا و اقامت در کشورهای اروپایی را دارد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: شاکیان ادامه دادند، متهم ابتدا دو هزار یورو طی قراردادی دریافت کرده است و در مرحله دوم با ارسال مدارک ویزا و بلیط‌های هواپیمایی مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال دیگر نیز دریافت کرده است و پس از مدتی متوجه شدیم که بلیط و ویزای دریافتی، جعلی است.

کشف ۳۰ میلیاردی کالای قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرکز تهران خبر داد و گفت: در این رابطه دو خودرو توقیف و چهار متهم دستگیر شدند.

علی ولی پور گودرزی افزود: با کسب خبری پیرامون تخلیه کالای قاچاق در پاساژ علاء الدین تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی تصریح کرد: تحقیقات اولیه نشان از صحت دریافتی داشت و مشخص شد، راننده و سرنشینان دو دستگاه خودروی سواری در حال تخلیه مقادیر فراوانی کالا به داخل پاساژ علاء الدین بودند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران ابراز داشت: در بازرسی از داخل خودروها مشخص شد که خودروها حامل مقدار فراوانی اقلام الکترونیکی از قبیل کارت گرافیک، تبلت ساخت کشورهای خارجی است که در بررسی‌های بیشتر از داخل خودروها ۸۸ دستگاه کارت گرافیک، شش دستگاه بخور، ۱۴۷ دستگاه تبلت، دو دستگاه دوربین عکاسی، ۴۰ عدد دسته پلی استیشن قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف شد.

برق گرفتگی منجر به مرگ کودک خردسال شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: کودک پنج ساله هنگام بازی در بالکن منزل مسکونی واقع در شهر قهاوند دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
 

آرتین کمالی افزود: پس از بروز این حادثه تلخ مادر کودک با دیدن پیکر بی‌جان فرزندش برای نجات او تلاش می‌کند، اما بلافاصله پس از لمس کودک دچار برق گرفتگی شده که البته آسیب جدی به وی وارد نشده است.

وی تصریح کرد: شوک الکتریکی یا همان برق‌گرفتگی یکی از حوادث ناخوشایندی است که می‌تواند بر اثر بی‌احتیاطی و ایمن نبودن محیط زندگی برای افراد به خصوص کودکان روی دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اضافه کرد: برق گرفتگی با توجه به قدرت و نوع جریان برق و مدت تماس کودک می‌تواند باعث ایجاد لرزشی لحظه‌ای، سوختگی و یا آسیب جدی منجر به مرگ شود.

دستگیری سارق حرفه‌ای

فرمانده انتظامی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان سارقی که تا کنون ١٠ مورد موتور سیکلت سرقت کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

حسن کیخا اظهار کرد: مأموران کلانتری ١٢ ایرانشهر، هنگام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به راکب یک دستگاه موتورسیکلت که با مشاهده خودروی پلیس، قصد فرار از محل را داشت مشکوک و با رعایت حقوق شهروندی در عکس‌العملی سریع او را دستگیر کردند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه، متوجه دست کاری پلاک موتورسیکلت شده و به منظور بررسی‌های تخصصی، موتورسیکلت را به همراه متهم به کلانتری منتقل کردند.
فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: در بررسی‌های تخصصی پلیس مشخص شد متهم، موتورسیکلت فوق را حدود یک ساعت قبل در یکی از خیابان‌های ایرانشهر سرقت کرده است.

وی ادامه داد: متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به فعالیت بزهکارانه خود و سرقت ۱۰ فقره موتورسیکلت در سطح شهرستان اعتراف کرد.

کیخا با اشاره به کشف چهار دستگاه موتورسیکلت مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارق خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

قاتل دختر بچه در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از دستگیری قاتل دختر بچه ۱۳ ساله‌ای در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبر داد و گفت: این حادثه در روستای سعیدآباد ایلخانی جیرفت رخ داده است.

حسین سلامی با اشاره به اینکه قتل این دختر ۱۳ ساله در منزل شخصی آنها و در غیاب والدین وی رخ داده است، افزود: بنا به گفته شاهدان محلی پدر مقتول در محل کار و مادر وی نیز برای انجام امور ثبت نام این دانش‌آموز در مدرسه تیزهوشان در بیرون از خانه به سر می‌برده‌اند.

وی اظهار کرد: مادر این دختر بچه پس از بازگشت به منزل با جسد بی‌جان فرزند خود روبرو شده و بلافاصله با اورژانس تماس گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: پس از حضور اورژانس و به دلیل مشکوک بودن این مرگ، بلافاصله مأموران پاسگاه انتظامی "رومرز" و پلیس آگاهی نیز با حضور در محل و بررسی شواهد موجود، شناسایی عامل این قتل را در دستور کار قرار دادند و در کمتر از ۲۴ ساعت موفق به شناسایی و دستگیری وی شدند.‌

کد خبر 487776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.