اسامی دریافت کنندگان واکسن شفاف اعلام شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تذکری خواستار اعلام اسامی دریافت کنندگان واکسن به شکل شفاف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به نگرانی مردم درخصوص واکسن کرونا اظهار کرد: روزانه ده‌ها تن از مردم به شیوه‌های مختلف نگرانی خود را پیرامون واکسن کرونا به بنده به عنوان نماینده آنان منتقل می‌کنند و نمی‌توانم نسبت به انتقال صدایشان به افراد دارای مسئولیت سکوت کنم.

وی افزود: همچنان بسیار کمتر از یک درصد جمعیت کشورمان از واکسن بهره‌مند شده و در این روزها که آمار موارد فوتی ناشی از کرونا افزایش یافته، این مطالبه بار دیگر با صدای بلندتری از مردم به گوش می‌رسد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: گرچه شورای شهر مسئولیت مستقیمی در قبال تهیه واکسن کرونا ندارد، اما از دو جنبه نمی‌توانیم نسبت به موضوع بی‌تفاوت باشیم. اول آنکه به عنوان نمایندگان مردم شهر باید همواره صدای آنان باشیم و دوم از جهت حفظ سلامت کارمندان و افراد مرتبط با شهرداری تهران، باید این مطالبه عمومی را فریاد بزنیم.

نظری خطاب به وزیر بهداشت و برخی از مدیران این وزارتخانه گفت: در این روزها به جای بر زبان آوردن جملاتی که بیشتر نمک بر زخم مردم می‌پاشد تمرکز خود را بر تهیه و تأمین واکسن معطوف کرده و ان‌شاالله امور دیگر را به فرصت مناسب واگذار کنند.

وی اضافه کرد: امروز دغدغه تأمین واکسن بسیار جدی بوده و لازم است همدلی و هماهنگی جدی میان تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط اعم از دولتی و غیر دولتی برای تهیه واکسن ایجاد شود. همچنین شفافیت در تزریق واکسن نیز مطالبه جدی است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اخباری مبنی بر تزریق واکسن از سوی مسئولان دو شهر در پوشش پاکبان شنیدیم، گفت: این اخبار نه تنها تاسف‌آور که شرم‌آور بود و لازم است برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی وزارت بهداشت حتماً لیست اسامی افراد دریافت کننده واکسن را در سامانه‌ای به اطلاع مردم برساند.

وی اضافه کرد: از جمعیت هلال احمر کشور که علیرغم تمام مشکلات و تنگناها بیش از ۴۰۰ هزار دوز واکسن را در هفته گذشته و به شکل کامل رایگان از صلیب سرخ چین دریافت و به کشور وارد کرده است، تشکر می‌کنم؛ البته تعجب می‌کنم که چه‌طور چنین رویداد و خبر مهمی در رسانه‌های کشورمان بازتاب نداشت. ای‌کاش وزارت بهداشت از ماه‌ها قبل مجوز تأمین و تهیه واکسن کرونا را به جمعیت هلال احمر داده بود و آن وقت احتمال اینکه امروز افراد بیشتری واکسینه شوند، وجود داشت.

نظری با بیان این که از دستگاه قضائی و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی هم درخواست دارم که بر روند تزریق و تأمین واکسن نظارت جدی داشته باشند گفت: امیدواریم با نظارت دقیق، خدای نکرده شاهد فروش واکسن قاچاق در بازار آزاد و نیز آنچه که در روند تزریق واکسن به پاکبانان دو شهر رخ داد، نباشیم.

کد خبر 487769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.