۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
فیلم‌های برگزیده جهان در سال ۲۰۲۰

منتقدان سینمایی در سراسر دنیا، هر سال به نظرسنجی در مورد فیلم‌ها در میان مردم می‌پردازند تا محبوب‌ترین فیلم‌های سال را مشخص کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه بسیاری از فعالیت‌های سینمایی در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان متوقف شده است با این حال، مردم در پی خانه‌نشین شدن خود، بیش از قبل به تماشای تلویزیون و فیلم‌های مختلف می‌پرداختند. سینمای کشورهای مختلف دنیا نیز به پخش فیلم‌هایی پرداخت که با جذابیت خاص خود از استرس‌های کرونایی مردم به طور قابل توجهی کم کند. با انجام یک نظرسنجی که بین مردم شهرهای مختلف دنیا در خصوص محبوب‌ترین فیلم‌ها انجام شد، بعضی از آن‌ها به عنوان برگزیده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ انتخاب شدند که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته می‌شود.

انگل

بونگ جون هو، کارگردانی اهل کره جنوبی است که بسیاری از آثار خود را با ژانری متفاوت با سایر کارگردانان جهان تولید کرده است. اغلب داستان‌های او، از یک بار سنگین برخوردار است که بستری از خشونت طنزآمیز، درک آن‌ها را برای مخاطب امکان‌پذیر می‌کند. فیلم "انگل" تلاشی پرشور برای به تصویر کشیدن قدرت یک جامعه با افراد آسیب‌پذیر خود است که با هنرنمایی یک خانواده فقیر به خوبی تمام مخاطب را به خود جذب می‌کند. فیلم اعجاب‌انگیز انگل توانست در سال ۲۰۲۰، بیشترین مخاطب در کشور را به خود جذب کند و در صدر جدول فیلم‌های برگزیده سال قرار گیرد. این فیلم در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ حضور داشت و برنده نخل طلای جشنواره شد.

فیلم‌های برگزیده جهان در سال ۲۰۲۰

انیمیشن روح

"روح" انیمیشنی رایانه‌ای با کارگردانی پیت داکتر و ساخته پیکسار است که در سال ۲۰۲۰، در سینمای آمریکا منتشر شد و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد. این انیمیشن درباره یک استاد موسیقی است که نوازندگی را به شاگردان بسیاری آموزش می‌دهد. او که همیشه آرزوی نواختن موسیقی جاز بر صحنه را دارد، بالاخره این فرصت را پیدا می‌کند تا به صحنه برود و جاز بنوازد. اما پیش از رسیدن به رویایش، روح او از بدنش جدا شده و به مکانی منتقل می‌شود که سایر روح‌ها در آن رشد می‌کنند. "روح" به محبوبیت بسیار بالایی در میان مخاطبان سینمای آمریکا دست یافت و توانست جایگاه دومین اثر هنری سینمایی سال ۲۰۲۰ کشور را از آن خود کند.

فیلم‌های برگزیده جهان در سال ۲۰۲۰

رحم

فیلم "رحم"، به نویسندگی چینانی چوکو و نقش‌آفرینی بازیگران برجسته‌ای نظیر الفری وودارد، وندل پیرس، آلدیس هاج و ریچارد شیف یکی از بی‌پرواترین آثار هنری تاریخ آمریکا به شمار می‌رود که در ژانر درام، نحوه عملکرد سیستم اجرایی ایالات متحده آمریکا را به تصویر می‌کشد. در این اثر شگفت‌انگیز سینمایی، آلفری وودارد به عنوان نگهبان یک زندان، بر رویکردهای مجازات اعدام زندانی‌های مختلف نظارت می‌کند و همین امر منجر به پیامدهای روانی بسیاری در زندگی شخصی وی می‌شود. "رحم" نیز با داستان بسیار خارق‌العاده و بازی اعجاب‌انگیز وودارد توانست در لیست برترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ قرار گیرد.

فیلم‌های برگزیده جهان در سال ۲۰۲۰

پرتره بانویی در آتش

"پرتره بانویی در آتش" فیلمی در ژانر درام تاریخی به کارگردانی و نویسندگی سلین سیاما، و با بازی نوئمی مرلان و آدل انل است که در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ در سینماهای فرانسه اکران شد. داستان این فیلم که به قرن هجدهم باز می‌گردد درباره رابطه بین یک زن اشراف‌زاده و نقاشی است که در تلاش است بدون اجازه او، با به ذهن سپردن چهره‌اش یک نقاشی زیبا بکشد. این فیلم در بسیاری از کشورهای جهان منتشر شد و به محبوبیت بالایی در میان مخاطبان دست یافت. هیئت ملی بازبینی فیلم نیویورک نیز "پرتره بانویی در آتش" را در لیست برگزیده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ قرار داد.

فیلم‌های برگزیده جهان در سال ۲۰۲۰

قدیسه ماد

"قدیسه ماد" فیلمی در سبک وحشت روان‌شناختی بریتانیایی در سال ۲۰۱۹ به نویسندگی و کارگردانی رز گلس در نخستین کارگردانی ویژه‌اش است. این فیلم برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در هشتم ماه سپتامبر ۲۰۱۹ اکران شد و توانست نظر بسیاری از منتقدان را به خاطر کارگردانی منحصر به فردش، به خود جلب کند و در سینمای سایر کشورهای جهان نیز منتشر شود.

فیلم‌های برگزیده جهان در سال ۲۰۲۰

کد خبر 487637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.