اسامی پذیرفته شدگان آزمون دکتری امروز اعلام می‌شود

پس از اعلام اسامی منتخبان اولیه آزمون دکتری تخصصی در روز جاری، فرایند انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی مقطع دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۰ از فردا دوشنبه ۳۰ فروردین آغاز می شود.

به گزارش ایمنا و بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور،کارنامه نتایج اولیه و انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون ورودی مقطع دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز ) سال ۱۴۰۰، امروز یکشنبه ۲۹ فروردین از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود و متقاضیان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد می‌توانند کارنامه نتایج اولیه آزمون خود را مشاهده کنند.

آن دسته از متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، می‌توانند از فردا دوشنبه ۳۰ فروردین تا روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از عصر امروز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس متقاضیان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است با کد دسترسی مندرج در کارنامه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

آزمون دکتری(Ph.D) سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روز جمعه ۱۵ اسفند ماه سال ۹۹ در حوزه‌های امتحانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. مجموعاً تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر برای شرکت در آزمون دکتری ثبت نام کرده بودند که ۴۵ درصد آن را زنان و ۵۵ درصد آنها را مردان‌تشکیل می‌دادند.

تعداد ثبت نام کنندگان این آزمون نسبت به سال گذشته تعداد ۵۳۶۵ نفر بیشتر بود. طبق اعلام مسئولان قرار است بر اساس این آزمون حدود ۱۲ هزار داوطلب در دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی پذیرفته شوند. همچنین حدود ۱۲ هزار داوطلب نیز در آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ پذیرفته خواهند شد. بنابراین به طور کلی حدود ۲۵ هزار نفر از ۱۸۵ هزار داوطلب دکتری با این آزمون وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

مصاحبه‌های تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰ از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود و به تدریج دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد. بیش از سه برابر ظرفیت داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معرفی می‌شوند و بر اساس حدنصابی که دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند این معرفی شروع می‌شود.

مجموعاً حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر داوطلب برای مصاحبه معرفی می‌شوند و ۵۰ درصد نمره داوطلب بر اساس آزمون و ۵۰ درصد نیز بر اساس مصاحبه خواهد بود و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله اول معرفی و مرحله مصاحبه، حدنصاب نمره محاسبه خواهد شد.

کد خبر 487631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.