مصرف داروهای ضد روان‌پریشی از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند؟ 

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف داروهای ضد روان‌پریشی می‌تواند تا حدودی مانع بروز بیماری کووید-۱۹ شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این محققان معتقد بودند از آنجایی که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و اختلالات مربوط به آن از سلامت جسمی ضعیفی برخوردار هستند، علائم شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند و خطر مرگ و میر نیز در این گروه از افراد افزایش پیدا می‌کند. کسانی که دچار بیماری‌های روانی شدید هستند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی مزمن قرار دارند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر مصرف داروهای ضد روان‌پریشی بر بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت ۵۵۷ هزار و ۵۷۶ فرد را ارزیابی کردند. ۲۳ هزار و ۷۷ نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند که از این تعداد هزار و ۹۵۳ نفر در بیمارستان بستری شدند و ۲۵۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

۶۹۸ نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه به بیماری‌های روانی شدید مبتلا بودند و داروهای ضد روان‌پریشی مصرف می‌کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد که تنها ۹ درصد از این افراد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند، اما فقط یک نفر از آن‌ها علائم بیماری را تجربه کرد. بنابراین هیچ کدام از افرادی که داروی ضد روان‌پریشی مصرف کرده بودند در بیمارستان بستری نشدند و جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست ندادند.

به گفته محققان، افرادی که داروی ضد روان‌پریشی مصرف می‌کنند کمتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند علاوه بر این در صورتی که آنها به ویروس کرونا آلوده شوند نیز علائم خفیف بیماری را تجربه خواهند کرد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه بشود تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Schizophrenia Research منتشر شده است.

کد خبر 487585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.