۶۰ آشپزخانه در طرح "اطعام مهدوی" فعال می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: حداقل ۶۰ آشپزخانه در سراسر استان برای اجرای طرح "اطعام مهدوی" فعال می‌شود، سال گذشته در ماه مبارک رمضان با کمک خیران نیکوکار، ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۱۱۰ هزار بسته غذایی توزیع شد و امسال برای رشد ۳۰ درصدی این موارد نسبت به سال قبل برنامه‌ریزی شده است.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ایجاد آشپزخانه برای اجرای طرح "ایران همدل" و اطعام مهدوی در استان، اظهار کرد: این طرح برای پخت و توزیع غذای گرم در قالب افطاری به مددجویان و نیازمندان اصفهانی در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی افزود: شیوع کرونا و نگرانی‌هایی که بابت آن در سطح جامعه وجود دارد، الزامات خاصی برای فعالیت در عرصه خیر و احسان ایجاد کرده است و برپایی ضیافت‌های بزرگ افطاری با حضور مددجویان، حذف و به جای آن غذای طبخ شده در آشپزخانه‌های متمرکز و تحت نظارت بهداشت، درب منازل مددجویان و جامعه تحت حمایت با رعایت همه جوانب و حفظ شأن و عزت نفس آنها توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اجرای طرح "اطعام مهدوی" را منحصر به شهر اصفهان ندانست و گفت: همه دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌های استان اقدام به راه‌اندازی حداقل یک آشپزخانه خواهند کرد و با همکاری خیران، نیکوکاران، نیروهای جهادی و فعالان عرصه خیر و احسان در شب‌های ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع غذای گرم به مددجویان منطقه خود خواهند کرد.

زارع تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، حداقل ۶۰ آشپزخانه در سراسر استان فعال می‌شود، سال گذشته در ماه مبارک رمضان با کمک خیران نیکوکار، ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۱۱۰ هزار بسته غذایی توزیع شد و امسال برای رشد ۳۰ درصدی این موارد نسبت به سال قبل برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان با تاکید بر این که تأمین مواد اولیه و سایر هزینه‌های طبخ و توزیع غذا در طرح اطعام مهدوی با همکاری خیران و نیکوکاران صورت می‌گیرد، گفت: سابقه و شهرت مردم استان اصفهان در نیکوکاری، همدلی و همیاری، نوید دهنده ماه پر خیر و برکتی برای جامعه هدف این طرح خواهد بود.

وی با بیان این که تحقق برنامه‌های حمایت از مددجویان، نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه مستلزم همکاری گستره مردم است، گفت: همه دفاتر و مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد در سراسر استان اصفهان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی همشهریان هستند، همچنین راه‌های ارتباطی این نهاد با مردم برای جمع‌آوری مشارکت‌ها در شرایط کنونی کد دستوری #۰۳۱*۸۸۷۷*، تلفن نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷، پایگاه اینترنتی emdad.ir، شماره حساب «۲۴۰۱۱۱۳۰۹۱۴۰۷۲» نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شماره کارت «۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹» است.

کد خبر 487453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.