آزمون ارشد علوم پزشکی روزهای پایانی اردیبهشت برگزار می‌شود

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار است در روزهای ٣٠ و ۳۱ اردیبهشت امسال برگزار شود.

به گزارش ایمنا و بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، مهلت ثبت نام مجدد متقاضیان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۰ روز چهارشنبه، ۲۵ فروردین پایان یافت.

با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام برای بار دوم، داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده یا هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و ثبت نام نکرده بودند و افرادی که نیاز به تصحیح اطلاعات و مدارک خود داشتند، می‌توانستند تا آخر وقت روز چهارشنبه نسبت به ثبت نام یا ویرایش و تکمیل مدارک خود در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://www.sanjeshp.ir/ اقدام کنند.

بر این اساس تعداد ۶۷ هزار و ۵۲۲ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند.

بر اساس اعلام مراجع ذی‌ربط، در مورد رشته‌های مشمول استفاده از سهمیه بومی قانون برقراری عدالت آموزشی و اصلاحات بعدی، فقط رشته روانشناسی بالینی مورد نیاز اعلام شده که دانشگاه‌های محل تعهد و خدمت پس از پایان تحصیلات در سایت مرکز سنجش آموزش کشور قرار دارد.

داوطلب واجد شرایط سهمیه بومی، می‌تواند هر یک از دانشگاه‌های پذیرنده دانشجوی اعلام شده را انتخاب کرده و در صورت پذیرش ادامه تحصیل دهد، اما بعد از پایان تحصیل دوره تعهد خود را باید در دانشگاهی که متعهد خدمت سهمیه بومی شده، بگذراند.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار است در روزهای ٣٠ و ۳۱ اردیبهشت امسال برگزار شود.

کد خبر 487375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.