خیابان‌های یزد در انتظار اسکوترهای برقی

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: اسکوترهای برقی در برخی از محدوده‌های شهر به زودی شروع به کار خواهند کرد که این اقدام اتفاقات خوبی را برای شهر به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا قمی در یک گفت‌وگوی برخط با بیان این که در کشور ما حوزه حمل و نقل عمومی ضعیف ظاهر شده است و در سال‌های اخیر شاهد هستیم که میزان استفاده از وسایل عمومی حمل و نقل کاهش یافته است که این موضوع نشان دهنده عقب افتادگی کشورمان در این زمین است، اظهار کرد: در یک سال و چند ماه اخیر با چالش‌های جدی رو به رو بودیم و در این بین شاهد هستیم که مردم با توجه به شرایط کرونایی از وسایل حمل و نقل عمومی کمتر استقبال می‌کنند

وی افزود: در ابتدا سیستم گرمایش و سرمایش اتوبوس‌های کلانشهر یزد دچار مشکل بود و در خط‌های مختلف شاهد وجود اتوبوس‌های فرسوده زیادی بودیم که همین موضوع سبب شد باعث شده بود که مردم از این سیستم استفاده نکنند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: اسکوترهای برقی نیز در برخی از محدوده‌های شهر به زودی شروع به کار خواهند کرد که این اقدام اتفاقات خوبی را برای شهر به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری نوسازی و خرید ناوگان‌های جدید در بخش حمل و نقل عمومی موجب شده است که عمر ناوگان اتوبوسرانی به ۱۰ سال کاهش یابد و اکنون تمامی اتوبوس‌ها مجهز به کولر شده‌اند. اپلیکیشن "اتوبوس‌یاب" برنامه دقیقی از زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه را نشان می‌دهد که تمامی این اقدامات برای استفاده بیشتر شهروندان از حمل و نقل عمومی انجام شده است.

ایجاد ۳۵ کیلومتر مسیر دوچرخه

قمی با تاکید بر لزوم توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در شهر، خاطرنشان کرد: ۳۵ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر یزد ایجاد شده که راهکار جدیدی برای حمل و نقل شهروندان فراهم کرده است، در همه کلانشهرها یکی از مهمترین مسائل موجود حمل و نقل پاک و دوچرخه سواری است که ما نیز در شورای شهر و مدیریت شهری این موضوع را پیگیری کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به وجود ۴۵۰ هزار موتورسیکلت در یزد، تصریح کرد: اکنون برای کنترل موتورسیکلت‌ها برنامه‌ای وجود ندارد و همانند خودروها برای موتورسیکلت برنامه‌ریزی‌های لازم شده است.

قمی با بیان این که توسعه شهر یزد بیشتر با توجه به ابعاد فیزیکی بوده است، افزود: یزد دارای خیابان‌های زیادی است که این موضوع مشکلاتی را برای شهر ایجاد کرده و باید برای حل این مشکل مانند شهرهای برتر دنیا که اکنون به سمت توسعه حمل و نقل عمومی و پاک می‌روند، اقدامات لازم شود.

یزد با سرعت کمی در راه هوشمند سازی است

وی در رابطه با انتخابات دوره ششم شوراهای شهر گفت: به اکثر مردم حق می‌دهم با توجه به شرایط اقتصادی کنونی انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات شورای شهر نداشته باشند اما برنامه‌های حوزه مدیریت شهری از تولد یک شهروند تا لحظه آخر زندگی وی تأثیرگذار است به همین دلیل مردم باید در این انتخابات حضور داشته باشند تا از حداقل امکانات رفاهی در شهر بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: اگر افکار مطلوب در شورای شهر وجود نداشته باشد نیازهای اولیه مردم نیز در زمینه مدیریت شهری برآورده نخواهد شد و شاهد کاهش نشاط شهری خواهیم بود، شهروندان باید در مدیریت مسائل شهری که حق آنهاست مشارکت کنند به همین دلیل باید در انتخابات حضور پر رنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که شهر یزد همیشه یک مدیریت سنتی را از دیرباز داشته است و تغییرات، زمانی شتاب می‌گیرد که اعتماد لازم بین مسئولان و شهروندان ایجاد شده باشد؛ اقدامات انجام شده در شهر یزد در فاز اول همیشه با چالش روبرو بوده که این موضوع به مدیریت سنتی باز می‌گردد که این اتفاق وقت زیادی را نیز از مدیران شهری گرفته است.

قمی اظهار کرد: اکنون شهر یزد با سرعت کمی، در راه هوشمندسازی است و در همین راستا چراغ‌های راهنمایی هوشمند در برخی از چهارراه‌های شهر نصب شده است که امیدوارم در آینده نیز شاهد چنین اتفاقاتی باشیم تا شهر یزد از این مدیریت سنتی فاصله بگیرد. در سال‌های گذشته زیرساخت‌های مناسب برای هوشمندسازی شهر ایجاد شده است اما گاهی اوقات در طرح‌ها نواقصی وجود دارد که سعی داریم تا حد زیادی این طرح‌ها را طبق برنامه‌ریزی پیش ببریم.

وی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد مدیریت شهری در یزد، گفت: استراتژی اصلی ما، گسترش و ساختن خیابان‌های مختلف نبوده است و همیشه سعی داشته‌ایم در شهر فضاهای فرهنگی، اجتماعی و تفریحی را برای شهروندان ایجاد کنیم تا آنها بتوانند از این امکانات بهره ببرند.

کد خبر 487316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.