اجرای طرح گردشگری آبشار ویسادار مشروط به تایید منابع طبیعی

شهردار پره‌سر از اجرای طرح گردشگری در آبشار ویسادار این شهر خبر داد و گفت: اجرای این طرح حدود دو ماه است که منتظر بررسی و تأیید اداره کل منابع طبیعی استان گیلان است.

شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آبشار ویسادار از جاذبه‌ها، مقاصد گردشگری و طبیعت گردی در استان گیلان واقع در ۱۵ کیلومتری غرب شهر پره‌سر است که روزانه بیش از سه هزار نفر می‌توانند از آن بازدید کنند.

وی افزود: در سال گذشته مدیریت شهری اجرای طرح گردشگری در آبشار ویسادار را در جلسه فرمانداری شهرستان رضوانشهر در حضور مدیر اداره کل منابع طبیعی استان گیلان ارائه کرد و مصوب شد که شهرداری طرح را به طور کامل ظرف مدت معینی در اختیار منابع طبیعی قرار دهد و این اداره کل نیز حداکثر طی مدت دو ماه طرح را بررسی و نتیجه را به شهرداری ابلاغ کند.

شهردار پره‌سر تصریح کرد: متأسفانه بعد از گذشت حدود دو ماه هنوز از سوی منابع طبیعی اقدامی نشده و شهرداری همچنان در انتظار اعلام نتیجه بررسی این اداره کل است.

وی ادامه داد: شهرداری با اجرای طرح گردشگری در آبشار ویسادار، علاوه بر حفاظت از جنگل‌های این منطقه، مدیریت پسماند آن را نیز در دستور کار دارد.

شهردار پره‌سر تاکید کرد: اجرای این طرح تحول بزرگی در بخش گردشگری و بومگردی منطقه ایجاد می‌کند و باعث اشتغالزایی جوانان و درآمد پایدار شهرداری پره‌سر می‌شود.

شهابی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری پره‌سر در حال حاضر سرمایه گذار بخش خصوصی این طرح را جذب کرده و انجام اقداماتی همچون بازسازی پل، جاده سازی، احداث مواردی چون باغ پرندگان، مسیر پیاده‌روی، پارکینگ خودرو و مراکز ارائه خدمات رفاهی به گردشگران را در محدوده آبشار ویسادار برنامه‌ریزی کرده است که امیدواریم اداره کل منابع طبیعی استان با تأیید طرح آن را سریع‌تر به شهرداری ابلاغ کند تا مدیریت شهری نیز اجرای آن را با کمک بخش خصوصی آغاز کند.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان است و هر سال به ویژه در فصول بهار و تابستان پذیرای بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت از اقصی نقاط کشور است.

کد خبر 487055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.