۵۴ درصد از زندانیان کشور صاحب شغل شدند

رئیس کل زندان‌های کشور، مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان ندامتگاه‌ها را اولویتی مهم دانست و گفت: سال گذشته بری اولین بار، با ایجاد شغل برای این مددجویان، آمار زندانیان شاغل در ندامتگاه‌های کشور به ۵۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، محمدمهدی حاج محمدی روز گذشته در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس در سالن محراب حرم مطهر، افزود: با افزایش مهارت زندانیان، انگیزه آن‌ها برای زندگی درست افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده‌های زندانیان در قالب برنامه‌های مشخص در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفته است، ادامه داد: ۲۰۸ هزار خانواده مخاطب هدف ما هستند که امیدواریم با مشارکت اقشار مختلف بتوانیم حمایت‌های بیشتری از این خانواده‌ها داشته باشیم.

رئیس کل زندان‌های کشور، با بیان اینکه بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب، زندان‌ها باید به تربیتگاه تبدیل شوند، اظهار کرد: رسیدن به این هدف ملزومات و ابزاری دارد که یکی از آن‌ها بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و مربیان است که ما با توجه به محدودیت‌های اعتباری تلاش کرده‌ایم تا پرسنل زندان‌ها را به مربی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از زندانیان، از عملکرد گذشته خود پشیمان می‌شوند و به همین دلیل بستر برای تحول روحی آنها فراهم است، اضافه کرد: ندامتگاه‌ها، فرصت خلوت و تفکر را برای زندانی فراهم می‌کند و این بستری برای تغییر و تحول آن‌ها را فراهم کرده است که امیدواریم طلاب و روحانیون جهادی از این ظرفیت به شیوه مطلوب بهره‌مند شوند.

حاج‌محمدی، ضرورت توجه طلاب و حوزه‌های علمیه برای کار فرهنگی در ندامتگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: اکنون هجمه‌ها علیه زندان بیشتر شده و دشمن امیدوار شده که به واسطه اتفاقات زندان به نظام ضربه بزند و امیدواریم از ظرفیت افراد مختلف به ویژه روحانیون برای جلوگیری از اجرایی شدن نقشه‌های دشمن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از زندانیان ارادت خاصی به شهدا پیدا کرده‌اند، افرادی را داریم که مرتکب قتل و آدم ربایی شده بودند اما اکنون به صورت خودجوش تصویر شهید سلیمانی را در کنار تصاویر فرزندان خود در زندان نصب کرده‌اند.

مشاور رئیس کل زندان‌های کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه ۳ درصد از زندانیان کشور از بانوان هستند، اظهار کرد: حرم بانوی کرامت ظرفیت مناسبی است که می‌توان از آن برای ارتقای معرفتی زندانیان بهره‌مند شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی وکیل‌پور ادامه داد: بسیاری از زندانیان متأسفانه در طول زندگی خود با هیچ طلبه‌ای در ارتباط نبودند و از مسیرهای معنوی دور بوده‌اند اما اکنون گوش شنوایی دارند و آماده تغییر هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 486944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.