بورس امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۳۳.۱۵۶ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۹۱۰ میلیون برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۱.۳۶۵ واحدی به سطح ۱.۲۴۳.۱۹۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۸۱۱ واحدی در سطح ۴۳۴.۴۳۳ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۱۱ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۱۹ درصدی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۹.۲۳۸ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۴.۴ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۱ واحدی به سطح ۱۷.۹۵۱ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۳۳.۱۵۶ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۹۱۰ میلیون برگه سهم بود.(ارزش کل معاملات امروز بازار ۷,۳۷۳ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳,۲۶۲ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است)

دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید "در صورت موافقت و اجرای موفق طرح واگذاری قیمت خودروهای کم تیراژ به شرکت‌های خودروساز، اجازه آزادسازی قیمت خودروهای پرتیراژ نیز ارائه خواهد شد زیرا آزادسازی قیمت بدون شک به کاهش قیمت‌ها در بازار منجر خواهد شد و با حذف دلالان، خودرو به دست مصرف کننده واقعی خواهد رسید. مدت‌ها است فعالان بورسی در خصوص حذف قیمت گذاری دستوری صحبت می‌کنند، قیمت گذاری دستوری منجر به ایجاد زیان برای سهامداران شرکت و به طبع آن کل بازار شده است، زمانی که شرکت‌های شاخص ساز بازار افت داشته باشند به همراه خود دیگر شرکت‌ها را نیز متأثر می‌کنند.

وضعیت بسیار بد معاملات سهام گروه خودرویی

بورس امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

وضعیت معاملاتی نماد خودرو

بورس امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

سابقه معاملاتی نماد ایران خودرو

بورس امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

شاخص دلار در بازارهای جهانی به ۹۱.۸ سقوط کرد و از دلایل تقویت سایر بازارها شد. علت این مساله گزارش‌هایی است که نوید تورم در اقتصاد آمریکا را می‌دهد و همین مساله منجر به ثبت رکوردهای جدید در رمز ارزها، از جمله بیت کوین شد. البته قیمت دلار در بازار ایران تغییر چندانی نداشته و در محدوده ۲۴.۹۵۰ تومان می‌باشد.

بازار نفت

کاهش عرضه نفت خام ایالات متحده قیمت نفت را در معاملات صبح چهارشنبه آسیا افزایش داد. در حالی که افزایش تعداد مبتلایان COVID-19 و موانع سر راه واکسیناسیون باعث نگرانی در مورد تقاضای سوخت شده است. معاملات آتی نفت برنت ۰.۶۶ درصد به ۶۴.۰۹ دلار رسید و معاملات آتی WTI با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۶۰.۵۹ دلار رسید و از مرز ۶۰ دلار عبور کرد. گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان (اوپک +) که روز سه شنبه منتشر شد، پیش بینی مصرف را برای سال ۲۰۲۱ افزایش داد و پیش بینی کرد که بهبود بازار در ماه‌های آینده ادامه یابد.

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر آماری که افزایش رشد واردات نفت چین را نشان داد و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، افزایش یافت. گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک که ساعتی پیش منتشر شد نشان می‌دهد تولید نفت ایران، بر اساس آمار منابع ثانویه، در ماه مارس نسبت به ماه فوریه، ١٣٧ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ٢ میلیون و ٣٠٤هزار بشکه در روز رسیده است. (مصرف داخلی ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز است. این نشان می‌دهد خالص صادرات از محل تولید حدود ۶۰۰ هزار بشکه می‌تواند باشد. تحویل بیشتر نفت احتمالاً از محل ذخایر روی آب و مخازن در چین است. اگر تولید به شکل پایدار رشد کند، می‌توان نتیجه گرفت صادرات به شکل پایدار رشد کرده است.) و قیمت سبد نفت اوپک با افزایش ۵.۷ درصدی در ماه مارس ۲۰۲۱ نسبت به ماه قبل به ۶۴.۵۶ دلار افزایش یافت نفت سنگین ایران نیز با افزایش ۶ درصدی به قیمت ۶۴.۳۰ دلار رسید.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نگاهی به کدال (کدال ۳۶۰)

سخزر و رشد ۸۷ درصدی فروش سالیانه

صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ (حسابرسی نشده) شرکت سیمان خزر شرکت سیمان خزر در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ ازای هر سهم ۱,۳۷۵ ریال سود محقق کرده است. سخزر با سرمایه ثبت شده ۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۶۸۷,۷۲۶ میلیون ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷ درصد رشد داشته است.

ثبت افزایش سرمایه سیدکو

آگهی ثبت افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان - نماد: سیدکو

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-99A-171 مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۶ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۴,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۱,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال،) در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است

وسکاپ و سود ۶۶ ریالی

اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ (حسابرسی نشده) شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازای هر سهم ۶۶ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد افت داشته است وسکاب با سرمایه ثبت شده ۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مبلغ ۳۹۸,۰۷۴ میلیون ریال سود محقق کرده است.

دپارس به مجمع افزایش سرمایه می‌رود

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-00A-006 مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌گردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ در استان تهران، شهر تهران به آدرس تهران-خیابان ولیعصر-بالاتراز خیابان جام جم-نرسیده به چهارراه شهید چمران (چهارراه پارک وی) -مجموعه فرهنگی، ورزشی تلاش-سالن کنفرانس برگزار می‌گردد

لغو آگهی دعوت به مجمع سیلام

لغو آگهی (اطلاعیه) دعوت به مجمع عمومی شرکت سیمان ایلام - نماد: سیلام پیرو آگهی منتشره در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راُس ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ به اطلاع می‌رساند مجمع عمومی عادی سالیانه در تاریخ مذکور برگزار نمی‌گردد و تصمیم‌گیری در خصوص دستور جلسات ذیل به مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌گردد موکول گردید.

تصویب افزایش سرمایه خودکفا و نظر مدیر عامل شرکت

عباسیان‌فر مدیر عامل شرکت: اگر رأی بر اداری_تجاری بودن زمین زودتر صادر می‌شد می‌توانستیم به جای ۲۲ درصد، ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه دهیم. اما به دلیل الزامات بر انجام افزایش سرمایه با همان ۲۲ درصد و بر اساس نظریه کارشناسی قبلی مجمع را برگزار کردیم. وی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه اصلی شرکت امسال انجام می‌شود گفت: افزایش سرمایه اصلی و قابل توجه در تمام شرکت‌های زیرمجموعه بورسی و غیر بورسی، به خصوص در مجموعه خودکفایی و شرکت صنعتی مینو را پیش رو داریم. افزایش سرمایه که امسال در دستور کار داریم و رسماً هم اعلام کردیم، از محل کل سرمایه گذاری‌های سابق و جدید است که عدد بسیار قابل توجهی خواهد بود. کارهای مربوط به این امر در حال انجام است و امیدواریم در شش ماهه اول سال جاری به نتیجه برسد.(منبع همفکران)

نقشه بازار

بورس امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 486909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.