بررسی شکایات مردمی از نماوا و فیلیمو

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی شکایات مردمی از نماوا، فیلیمو و روبیکا در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: قرار است سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش دقیقی از تخلفات و اقدامات قانونی مقابله‌ای انجام شده و همچنین نحوه جبران خسارات وارده به مردم را به کمیسیون ارائه کند.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شکایات مردمی پیرامون تعرفه نماوا، فیلیمو و روبیکا در کمیسیون اصل ۹۰ اظهار کرد: بررسی شکایات واصله مردمی پیرامون عملکرد ترافیکی و نحوه تعیین تعرفه مواردی از ارائه کنندگان سرویس‌های خدماتی صوت و تصویر در فضای مجازی مانند نماوا، فیلیمو و روبیکا در دستور کار امروز نمایندگان قرار داشت. در این راستا حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صادق امامیان معاون رئیس سازمان صداوسیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی کارشناسی موضوع یاد شده در جلسه حضور داشتند.

وی درباره شکایات واصله و سوالات نمایندگان، افزود: در گذشته کاربران برای استفاده از سامانه‌های مذکور اقدام به خرید اشتراک می‌کردند و در مقابل از ترافیک نیم‌بها برخوردار بودند اما این مجموعه‌ها در اقدامی خلاف مقررات، موضوع خرید اشتراک را حذف کرده و اقدام به محاسبه ترافیک تمام‌بها کردند که این امر بدون اطلاع رسانی لازم بوده و سبب افزایش هزینه‌های کاربران شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: به عبارتی اپراتورها ملزم به اعمال تعرفه نیم‌بها و سرعت متفاوت و بسته‌های ترجیحی برای تولید کنندگان محتوای داخلی بوده و همه اپراتورهای داخلی موظف هستند امکان تفکیک ترافیک داخلی از بین‌المللی را اعمال کرده و تعرفه مصرف دیتای محتوای داخلی را به صورت ترجیحی و به میزان حداکثر ۵۰ درصد تعرفه دیتای بین‌المللی محاسبه کنند. حسب بررسی و نظر کارشناسان امر در حال حاضر تعرفه ترافیک اینترنت در مقابل عدم خرید اشتراک به صورت تمام‌بها برای کاربران عمومی محاسبه می‌شود.

خضریان اضافه کرد: باید اذعان کرد اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به صورت انحصاری اقدام به ارائه خدمات مذکور به سامانه‌های نمایش آنلاین فیلم و سریال مانند نماوا، فیلیمو و روبیکا کرده‌اند که این امر تخلف است و باید شرایط برای دیگر سامانه‌ها برابر باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معتقد است مجموعه‌های مذکور دچار تخلف شدند و در برهه‌ای از زمان به آنها تذکر لازم داده شده که برخی از موارد رعایت شده و برخی دیگر همچنان ادامه دارد. بر این اساس اکنون خساراتی به مشترکان این سامانه‌ها رسیده که باید جبران شود از این رو مقرر شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به ارائه گزارش دقیق از تخلفات صورت گرفته و اقدامات قانونی مقابله‌ای انجام شده و نوع برخوردها برای جلوگیری از وقوع تخلفات احتمالی همچنین نحوه جبران خسارات وارده به مردم طی ۱۰ روز آینده به کمیسیون ارائه دهند.

کد خبر 486818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • آرش حیدری IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 1
    سلام وقت بخیر و خسته نباشید.این برنامه های فیلیمو و نماوا با به تمسخر گرفتن مشترکین و خود محوری در مورد تاریخ اکران سریالها و هزینه اشتراک عملا ب تمام ملت نشون میدن ک این راه کسب درآمد یجورایی بهترینه چون نه کنترلی روش هست ن پیگیری از طرف نهاد یا هرجایی.بیش از ۱۰ تا از سریال هایی ک باید طی هفته بروز بشن رو یجورایی دلبخواهی ماهی ی قسمت ک نصفش میکنن رو ارائه میدن.و نرخ اشتراک رو بی‌هیچ دلیل افزایش چشم گیری دادن.لطفا توی این زمینه یحرکی انجام بدید.گمون کنم حرف دل مخاطبان زیادیه ک ...
  • مونا کوثزی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 2
    چرا قسمت‌های سریال سیاوش دیگه نمیاد