فعالان عرصه فرش دستباف از پرداخت مالیات معاف شدند

رئیس مرکز ملی فرش ایران از معافیت کارگاه‌های فرش دستباف، شرکت‌ها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های مربوطه از ثبت‌نام در سامانه مودیان و پرداخت مالیات خبر داد.

به گزارش ایمنا، فرح‌ناز رافع اظهار کرد: هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و در اجرای تبصره مندرج در ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، فهرست گروه مودیانی که در سال ۱۴۰۰ ملزم به ثبت‌نام در این سامانه و صدور صورت‌حساب الکترونیکی نیستند را تعیین کرد.

وی ادامه‌داد: بر این اساس، اشخاص حقیقی موضوع ماده (۱۴۲) قانون مالیات‌های مستقیم شامل کارگاه‌های فرش دستباف و صنایع دستی و شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های تولیدی مربوطه، ملزم به ثبت‌نام در سامانه مودیان نیستند.

رافع گفت: هیأت وزیران لایحه اصلاح تبصره یک ماده (۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی درباره تعیین دستگاه اجرایی مسؤول ارزیابی بیمه‌شدگان صنعت فرش را تصویب کرد.

وی گفت: به موجب اصلاحیه یاد شده، ارزیابی بیمه‌شدگان صنعت فرش توسط بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت فقط بر اساس مساحت مذکور در ماده (۲) قانون یاد شده انجام می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار کرد: این تصمیم در راستای مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر انتزاع همه امور مربوط به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، هدایت و حمایت صنعت فرش دستباف، امور تحقیقاتی و پژوهشی مربوط به آن و تهیه ضوابط و الزام‌های فنی تولید و صادرات و اقدام‌های حمایتی، از سایر دستگاه‌های اجرایی و تجمیع آن در یک واحد سازمانی در حوزه مرکزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: در متن قبلی قانون، ارزیابی قالی‌بافان بیمه شده به اشتباه بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده و با این مصوبه همه امور مربوط به فرش دستباف به عهده تنها متولی آن در وزارت صنعت یعنی مرکز ملی فرش ایران واگذار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 486681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.