آشنایی با علم گرافولوژی؛ شخصیت‌سنجی بر اساس تحلیل و بررسی یک دستخط

یک گرافولوژیست اظهار کرد: دستخط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص علم گرافولوژی اظهار کرد: علم گرافولوژی برای شناخت دستخط است و به دنبال آن با توسل به فاکتورها و قواعد مخصوص، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده می‌شود. این علم قواعد خاص خود را دارد که می‌توان از آن‌ها برای شناخت روحیات افراد بهره برد.

وی ادامه داد: علم گرافولوژی یک جنبه شناخت و یک جنبه درمان دارد. در مورد جنبه درمان، وقتی از شناخت به مهمات دست پیدا کنیم، قطعاً می‌توان موضوعات مورد نظر را اصلاح کرد. حتی برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در دراز مدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.‌

گرافولوژی را چگونه می‌توان تعریف کرد؟

محمود محجوب خاطرنشان کرد: بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط با آن موضوع نیاز دارد. به طور مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرف‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و در خصوص علم‌هایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است، دو مبحث وجود دارد؛ اول بحث تشخیص که با پارامترهای فردی ارتباط دارد و مبحث دوم مربوط به درمان یا ارتقای آن پارامترها است.

وی با بیان این که علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، اضافه کرد: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط " National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محجوب تصریح کرد: دستخط هر فرد ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی، سن، فرهنگ و شغل او است و این موضوع سبب می‌شود دستخط افراد با هم متفاوت باشد.

بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دستخط یک زن ۳۲ ساله و راست دست می‌پردازیم:

شخصیت‌سنجی بر اساس تحلیل و بررسی یک دستخط

ویژگی‌های دستخط زن جوان و راست دست

وی تصریح کرد: ویژگی اصلی این دستخط سرعت، نداشتن ترمز و تمرکز در انتهای پاره خط‌ها، صرفه نظر کردن از جزئیات، پرهیز از زیبا جلوه دادن کلمات و نظم قابل قبول متن است.
این گرافولوژیست در خصوص تحلیل دستخط و امضای این زن جوان، افزود: پاره خط‌ها بدون آرایش ترسیم شده‌اند، یعنی فرد تمایل ندارد خود را بهتر جلوه دهد یا به عبارتی انجام کارها را در حد کفایت می‌داند و پاره خط‌ها در جاهایی تیز، در بعضی جاها راسخ و در جاهای دیگر متزلزل است؛ یعنی فرد نوعی عصبی بودن توأم با سختکوشی دارد.

وی با اشاره به قالب کلی و یکدست بودن متن، اظهار کرد: اگر به صورت جزء به جزء کلمات را بررسی کنیم، به نوعی بهم ریختگی پی می‌بریم؛ یعنی فرد نظم قابل قبولی دارد، اما بهم ریختگی‌های جزئی هم در رفتار او وجود دارد همچنین انتهای هیچ پاره خطی ترمز گرفته نشده است و تمام پاره خط‌ها با سر خوردن به کلمه بعدی متصل شده‌اند؛ یعنی فرد در عین حال که ویژگی عجول بودن را دارد، تاب و حوصله بی‌کار ماندن را نیز ندارد.

شخصیت‌سنجی بر اساس تحلیل و بررسی یک دستخط

محجوب با اشاره به این که در این دستخط دندانه‌ها به درستی ترسیم نشده است، گفت: این مورد نشان از عجله، عصبی بودن و نوعی کمرویی است، "الف" های تنها، ابتدا از پایین شروع شده‌اند و بعد از بالا به پایین آمده‌اند؛ یعنی مخالف‌جویی‌های فردی در رفتار روزمره او وجود دارد همچنین متن روی خطوط نوشته شده است و با فاصله یک در میان؛ یعنی فرد از قوانین کلی تبعیت می‌کند و تمایل به نزدیکی زیاد در روابط اجتماعی ندارد.

وی با اشاره به نوع امضای این زن راست دست، گفت: امضا خیلی ساده، بدون اسم و از خطوط مستقیم تشکیل شده است که ابتدا به صورت عمودی بالا می‌رود و بعد به شکل عمودی پایین می‌آید و سپس افقی می‌شود که نشان از فردی ساده، بدون تجملات و حاشیه است. این فرد ابتدا مخالف خو و قاطع و سپس منطقی است همچنین این موضوع نشان‌دهنده انعطاف‌ناپذیری در تفکرات اصلی، بی‌حوصلگی و تعجیل در زندگی فرد است.‌

کد خبر 486598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.