تعطیلی ۱۵۰ واحد پیتزا و ساندویچ فروشی در یکسال گذشته

رئیس اتحادیه پیتزا و ساندویچ فروشان اصفهان با اشاره به ضرر و زیان‌های ناشی از شیوع کرونا، گفت: در یکسال گذشته ۱۵۰ واحد صنفی پیتزا و ساندویچ فروش نتوانسته‌اند از پس پرداخت اجاره‌ها برآمده و مغازه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند.

سید مصطفی موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فعالیت صنف ما کاملاً تعطیل شده و کار ما به صفر رسیده است. به دلیل کاهش زمان فعالیت، تعداد مشتری‌ها نیز کاهش قابل توجهی یافته است نمی‌توانیم از مشتریان در واحدهای صنفی پذیرایی کرده و فقط به صورت بیرون بر خدمات‌رسانی می‌شود.

وی افزود: از روز ۲۴ فروردین ماه نیز بر اساس اعلام ستاد کرونا فقط تا ساعت ۹ شب می‌توان فعالیت کرد.

رئیس اتحادیه پیتزا و ساندویچ فروشان اصفهان گفت: در یک سال گذشته ۱۵۰ واحد به طور کلی نتوانسته‌اند از پس پرداخت اجاره‌ها برآمده و مغازه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند، در واقع در آمدی نداشتند که بتوانند اجاره بدهند.

موسوی افزود: قیمت مواد اولیه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته و به همان نسبت نیز قیمت محصولات افزایش یافت. کسانی که مستأجر بودند حتی همچنان نیز در حال تعطیلی هستند اما آنهایی که صاحب مغازه هستند فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

رئیس اتحادیه پیتزا و ساندویچ‌فروشان اصفهان گفت: تا زمانی که شیوع کرونا در کشور کنترل نشود نمی‌توان از این ضرر و زیان‌ها جلوگیری کرد و بسیاری از مردم از این تعطیلی‌ها دچار ضرر و زیان‌های هنگفت خواهند شد.

موسوی افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که اصناف فقط ۱۰ درصد در شیوع کرونا سهم دارند و تجمعات، گردهمایی‌ها و مسافرت‌ها در شیوع بیشتر کرونا نقش اصلی را ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه در این یک سال مورد پلمب به دلیل تخلف رعایت نکردن نکات بهداشتی وجود نداشته است، گفت: در صنف ما پروتکل‌های بهداشتی کاملاً رعایت می‌شود به محض آنکه ستاد مقابله با کرونا دستوری ابلاغ کند بلافاصله به اعضای صنف ابلاغ شده و آنها نیز تا کنون کاملاً دستورالعمل‌ها را رعایت کرده‌اند.

کد خبر 486596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.