خانواده‌ها چگونه سفارش کتاب‌های درسی را ثبت کنند؟

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید برای تمام پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از ۲۲ فروردین ماه از طریق سامانه آغاز شده و سفارش کتب درسی دانش‌آموزان میان دوره به وسیله مدیران مدارس صورت می‌گیرد.

علیرضا عابدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از ۲۲ فروردین ماه به منظور دسترسی سریع‌تر دانش‌آموزان به کتاب‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی افزود: مطابق اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای تمام پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از ۲۲ فروردین ماه از طریق سامانه www. irtextbook.ir آغاز شده است و طبق جدول زمانی مدیران مدارس و دانش‌آموزان می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان میان دوره پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و هشتم و نهم متوسطه اول و یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم از ۲۲ فروردین تا ۲۲ خردادماه است، دانش‌آموزان باید ثبت‌نام خود را در این بازه زمانی انجام دهند.

عابدی ادامه داد: ورودی هر دوره تحصیلی، ورودی‌های کلاس اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از از ۶ تیرماه تا ۱۵ شهریورماه وارد سامانه شده و ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: برای ثبت سفارش و خرید کتب درسی در دوره‌های تحصیلی اصلاح‌هایی وجود دارد که از ۱۲ تیر تا پایان شهریورماه امکان ویرایش و اصلاح اطلاعات فراهم شده است و اگر دانش‌آموزی نتوانسته ثبت سفارش کتب درسی را انجام دهد یا مردودی بوده و قبول شده می‌تواند ویرایش اطلاعات را انجام دهد.

تعیین قیمت‌ها بر مبنای نرخ درج شده پشت جلد کتاب

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان میان دوره به وسیله مدیران مدارس صورت می‌گیرد و بهتر است که مدیران مدارس این سفارش‌ها و ثبت‌نام را انجام دهند و این دسترسی به خانواده‌ها هم داده می‌شود که به صورت فردی این کار را با وارد کردن مشخصات دانش‌آموز انجام دهند، اما بهتر است این کار به وسیله مدیران مدارس برای دسترسی زودتر دانش‌آموز به کتب درسی بر اساس اطلاعات وارد شده در سامانه سناد صورت بگیرد.

عابدی خاطرنشان کرد: امکان ثبت‌نام با کدملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز به شرط قبولی در آن پایه تحصیلی فراهم است و پرداخت‌ها به صورت اینترنتی و تنها از طریق سامانه موردنظر صورت می‌گیرد. خانواده‌هایی که فرزندشان از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر منتقل شده و یا تغییر رشته داشته باشد، می‌توانند اطلاعات ثبت شده را ویرایش کنند.

وی در خصوص قیمت خرید کتاب‌های درسی، اظهار کرد: قیمت‌ها بر اساس نرخ‌هایی است که از پایه ابتدایی تا پایه دوازدهم پشت جلد کتاب‌ها درج شده است و کسی نمی‌تواند مبلغ اضافه‌تری دریافت و یا پرداخت کند و مدیران مدارس مبلغ‌های درج شده پشت جلد کتاب‌ها را دریافت کرده و کتاب‌ها را تحویل دانش‌آموزان می‌دهند.

خانواده‌ها ثبت‌نام کتاب را به روزهای آخر موکول نکنند

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان به خانواده‌ها برای پرهیز از ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در هفته‌های آخر زمان تعیین شده، توصیه کرد: با توجه به اینکه کتاب‌ها از نیمه اردیبهشت ماه در بین مناطق استان توزیع می‌شود و از سوی دیگر به طور طبیعی از طریق مناطق کتاب‌ها به مدارس تحویل داده می‌شود، برای تعیین تکلیف و عقب نماندن دانش‌آموز از تحصیل و دسترسی به کتب درسی بهتر است خانواده‌ها ثبت‌نام را در مرحله اول انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود کاغذ در سال‌های اخیر، کتاب‌ها بر مبنای آمار ثبت شده چاپ و در اختیار استان‌ها و مناطق قرار می‌گیرد، بنابراین لازم است ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان در مرحله‌های اول باشد تا فرصت و امکان ویرایش اطلاعات برای آنها فراهم باشد.

کد خبر 486431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.