افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی در ملایر

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ملایر جزئیات مربوط به افزایش نرخ کرایه تاکسی های درون شهری را اعلام کرد و گفت: در اسفندماه سال گذشته نرخ نامه کرایه سال ۱۴۰۰ تاکسی های شهر ملایر را پس از تصویب در هیئت مدیره و شورای سازمان به شورای اسلامی شهر ارسال کردیم.

به گزارش ایمنا، محمد لطفی در این رابطه اظهار کرد: شورای اسلامی شهر ملایر هم پیشنهاد سازمان را بررسی و مصوب کرده و برای اعلام نظر نهایی به کمیته انطباق فرمانداری ویژه ارجاع داد که در نهایت با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل موافقت شد.

وی ادامه داد: بر این اساس در سال جاری نرخ کرایه تاکسی در شرایط عادی برای هر سرنشین در مسیرهای مختلف درون شهری ملایر به تاکسیرانان اعلام و ابلاغ شده است، اما در وضعیت شیوع ویروس کرونا و شرایط کرونایی و الزام تاکسی‌ها به رعایت فاصله گذاری مقرر شد میزان ۵۰۰ تومان به اصل کرایه هر مسیر اضافه شده تا کمبود یک مسافر نیز جبران شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ملایر تصریح کرد: شمار تاکسی‌هایی که در سامانه سازمان ثبت شده اند ۱۱۹۹ دستگاه است، اما از آنجا که تعدادی از آنها به دلایلی از قبیل فرسودگی و… خارج از سرویس دهی است، اکنون تقریباً یک هزار دستگاه تاکسی به صورت روزانه خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان درصدد تهیه و راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها بوده و تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام شده است و همچنان پیگیر امور هستیم، از تاکسیرانان و رانندگان تاکسی درخواست کرد: فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش جدی تر باشند و از دریافت هرگونه کرایه اضافی مازاد بر نرخ مصوب خودداری کنند.

لطفی با بیان اینکه تاکسیرانان موظف هستند نسبت به الصاق نرخ کرایه تاکسی روی شیشه جلو خودرو تاکسی اقدام کنند، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه افزایش کرایه خلاف نرخ نامه، تخلف مربوطه را به واحد بازرسی سازمان به شماره تلفن ۵۰-۳۰-۳۳۳۵۲۸۲۰ اطلاع دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر 486416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.