نامگذاری یک معبر مشهد به نام «استاد فرشچیان»

شهرداری مشهد مکلف شد برای تجلیل و قدردانی از استاد فرشچیان، علاوه بر نامگذاری یک بلوار به نام او، تندیس این استاد نگارگری را به همراه شرح مختصری از زندگینامه وی در ورودی آن نصب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد طرح نام گذاری یک بلوار به نام استاد محمود فرشچیان تصویب شد و شهرداری مشهد مکلف شد برای تجلیل و قدردانی از او علاوه بر نام گذاری بلوار، تندیس این استاد نگارگری را به همراه شرح مختصری از زندگی نامه وی در ورودی آن نصب کند.

در ادامه این جلسه لایحه تهاتر پایانه معراج با املاک فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی تصویب شد و شهرداری باید مستند به ماده ۳۱ آئین‌نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به کلان‌شهرها، نسبت به تهاتر ملک پایانه معراج، واقع در بلوار توس با املاک معرفی شده توسط فرماندهی انتظامی خراسان رضوی مطابق نظریه هیأت کارشناسان رسمی دادگستری اقدام کند.

همچنین لایحه افزایش سرمایه سازمان فردوس‌ها تصویب شد که بر اساس آن به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به منظور افزایش سطح بهره‌وری، تقویت توان و ظرفیت مالی و سرمایه‌ای سازمان فردوس‌ها، نسبت به افزایش سرمایه سازمان یاد شده، برای روش‌های افزایش سرمایه اقدام کند.

در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد لایحه طرح اصلاح تبصره ۷ بند ۳ مصوبه بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به تصویب رسید. تمام محلات هدف بازآفرینی که در محدوده مصوب قرار گرفته‌اند مشمول مشوق‌های این مصوبه خواهند بود. در خصوص سایر محلات هدف بازآفرینی شهرداری مکلف شد لایحه مربوطه را ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال کند.

لایحه هوشمندسازی، شهروند سپاری و استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی در ارائه خدمات شهرسازی در ادامه این جلسه تصویب شد که شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر‬ نسبت به اجرای «شهروند سپاری خدمات» اقدامات لازم را انجام دهد.

لایحه آئین نامه «خیرین شهر یار و مشارکت‌های مردمی خیرخواهانه» نیز در راستای مصوبه خیرین شهر یار با آخرین اصلاحات تصویب شد. تمام موضوعات و فعالیت‌های مرتبط با امور همگانی و عام‌المنفعه غیرانتفاعی در سطح شهرداری مشهد اعم از ستاد، مناطق، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌ها، باید با رعایت این آئین نامه و به صورت منسجم و یکپارچه انجام شده و هرگونه تبادل مالی در این زمینه‌ها، بدون رعایت فرآیند مورد نظر در این آئین نامه ممنوع است.

در این جلسه شورای اسلامی مشهد، طرح واگذاری دو حلقه لاستیک به رانندگان تاکسیرانی و لایحه ارائه خدمات حمایتی به تاکسیرانان تصویب و مقرر شد در راستای حمایت از تاکسیرانان شهر مشهد، نسبت به ارائه خدمات حمایتی کارهای لازم را انجام بدهند.

کد خبر 486413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.