مهلت مجدد ثبت نام آزمون ارشد علوم پزشکی آغاز شد

ثبت نام مجدد متقاضیان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی سال ۱۴۰۰ از صبح امروز از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز شدد.

به گزارش ایمنا و بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ طبق برنامه‌ریزی قبلی در روزهای ٣٠ و ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

با توجه به تمدید مهلت ثبت نام برای بار دوم، داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده‌اند یا هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و ثبت نام نکرده‌اند و کسانی که نیاز به تصحیح اطلاعات و مدارک خود دارند، می‌توانند از امروز دوشنبه، ۲۳ فروردین تا چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت نام یا ویرایش و تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

با توجه به اینکه ستاد اداری آموزش دانشگاه‌ها در حال فعالیت هستند، افرادی که نیاز به دریافت اطلاعات مربوط به معدل اکتسابی و صدور فرم مربوطه دارند، می‌توانند معدل اکتسابی خود را دریافت کرده و در فرم ثبت نام آزمون درج کنند. همچنین جهت کمک به داوطلبان در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون پیش از دریافت کارت، مجدداً مهلت دیگری جهت اعلام آخرین معدل در سامانه داده خواهد شد.

بر اساس اعلام مراجع ذیربط، در مورد رشته‌های مشمول استفاده از سهمیه بومی، قانون برقراری عدالت آموزشی و اصلاحات بعدی، فقط رشته روانشناسی بالینی مورد نیاز اعلام شده که دانشگاه‌های محل تعهد و خدمت پس از پایان تحصیلات در سایت مرکز سنجش آموزش کشور قرار دارد. محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد در هنگام پذیرش، هیچ ارتباطی به دانشگاه محل اخذ تعهد ندارد.

داوطلب واجد شرایط سهمیه بومی، می‌تواند هر یک از دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو اعلام شده را انتخاب کرده و در صورت پذیرش ادامه تحصیل دهد، اما بعد از پایان تحصیل دوره تعهد خود را باید در دانشگاهی که متعهد خدمت سهمیه بومی شده، بگذراند.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، هفته آخر بهمن ماه ۱۳۹۹ از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://www.sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

کد خبر 486388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.