۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
سامسونگ دست به دامان ال جی شد

سامسونگ در حال مذاکره با شرکت ال جی درباره سفارش عمده پنل‌های تلویزیون OLED است.

به گزارش ایمنا، طبق گزارش‌های خبرگزاری‌های کره ،شرکت سامسونگ در حال مذاکره با شرکت LG برای دادن سفارشی بلندبالا برای پنل‌های تلویزیون OLED است. سامسونگ ممکن است نزدیک به انجام معامله‌ای باشد که با آن شرکت ال جی میلیون‌ها پنل تلویزیونی را در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد و این نشان می‌دهد که سامسونگ می‌خواهد از صفحه‌های LCD به سمت تلویزیون‌های QLED حرکت کند.

تلویزیون‌های QLED ترکیبی از فیلتر نقطه کوانتومی و نور پس زمینه LCD است. بر اساس گزارش‌ها، مقامات هر دو شرکت سامسونگ و ال جی برای گفتگو در مورد پنل‌های OLED با یکدیگر دیدار کردند. در همین رابطه یک منبع آگاه گفت: "ما هنوز قرارداد تأمین را امضا نکرده‌ایم، اما فقط باید یک مشاوره در سطح امور انجام دهیم تا جزئیات نهایی شود. البته این مذاکرات جدید نیستند و از قبل هم صحبت‌هایی انجام شده بود.

بر اساس گزارش‌ها، یک میلیون پنل در نیمه دوم امسال از سوی ال جی برای سامسونگ آماده و عرضه می‌شود و در سال ۲۰۲۲ این تعداد به چهار میلیون افزایش می‌یابد.

سامسونگ فناوری LCD را کنار گذاشت

این یک امر معمولی نیست که سامسونگ از بزرگترین رقیب خود پنل سفارش دهد، اما این اتفاق می‌تواند نتیجه تصمیم اخیر سامسونگ برای تغییر رویه فعلی خود باشد که می‌خواهد از فناوری LCD در تلویزیون‌های QLED خود عبور کرده و از پنل‌های OLED شرکت LG استفاده کند.

در همین حال سامسونگ در حال کار بر روی نمونه اولیه تلویزیون Quantum Dot OLED است که از پنل‌های LCD استفاده نمی‌کند. گزارش شده است که این نمونه‌های اولیه در ماه ژانویه توسط سامسونگ الکترونیک رد شده، زیرا روشنایی آن‌ها بسیار کم است.

منبع: خبرنگاران جوان

کد خبر 486367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.