ارائه ۳۴ خدمت آنلاین حوزه شهرسازی به شهروندان اصفهانی

مدیر کل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: شهروندان با مراجعه به سایت اصفهان نما می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به مناطق ۱۵ گانه شهرداری از ۳۴ خدمت شهرسازی به صورت الکترونیک بهره‌مند شوند.

خلیل عسگرپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ارائه خدمات آنلاین در حوزه شهرسازی و توسعه الکترونیک و شهر هوشمند، اظهار کرد: چشم‌انداز شهر اصفهان بر اساس برنامه سنجش‌پذیر توسعه دولت الکترونیک و شهر هوشمند است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح رضایت‌مندی شهروندان از خدماتی که توسط معاونت شهرسازی ارائه می‌شود همواره مورد توجه بوده است، افزود: با هدف توسعه زیرساخت‌ها و بسترهای مورد نیاز شهر الکترونیک و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی با هدف کاهش مراجعه شهروندان به مناطق ۱۵ گانه به دلیل شرایط کرونایی، معاونت شهرسازی با همکاری سایر بخش‌ها و سازمان‌ها اقدام به راه‌اندازی سایت اصفهان نما به نشانی my.isfahan.ir کرد.

مدیر کل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: سامانه "اصفهان نما" به منظور کاهش مراجعات شهروندان و اتلاف وقت و همچنین تسهیل امور مردم بدون مراجعه به شهرداری‌ها در مناطق ۱۵ گانه، راه‌اندازی شده و در حال حاضر امکان استفاده از ۳۴ خدمت در حوزه شهرسازی قابل استفاده شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی از آخرین وضعیت گواهی پایان کار، پایان سفت کاری، امکان ثبت نام برای بازدید، صدور پروانه ساختمانی، مشاهده آنلاین پرونده‌های شهرسازی، ورود اطلاعات و مشخصات مالکان، استعلامات بانک و دفترخانه از جمله خدماتی است که از طریق این سایت برای شهروندان قابل دسترسی است.

عسگرپور در خصوص قابلیت دریافت گواهی پایان کار و پایان سفت کاری (بدون مراجعه به شهرداری) از طریق سایت اصفهان نما، افزود: در این قسمت از خدمات سامانه بعد از ثبت درخواست توسط شهروند، پرونده جهت تأیید به کارتابل مهندسان ناظر ارجاع داده شده و با پیامک به مالک و ناظران اطلاع رسانی‌های لازم می‌شود.

وی ادامه داد: پس از تأیید پرونده توسط مهندسان ناظر به صورت غیرحضوری جهت ادامه فرایند و انتخاب زمان بازدید به مالک اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر کل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: شهروندان می‌توانند بدون مراجعه و به صورت آنلاین نتیجه درخواست‌های ثبت شده قبلی و گواهی‌های صادره را از این سامانه پیگیری کنند.

کد خبر 486358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.